Partijas oficiālajā priekšvēlēšanu aģitācijas periodā līdz šim deklarējušas 1 449 027 eiro lielas līgumsaistības, informēja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā.

Līdz 7.septembrim partija Saskaņa deklarējusi 428 038 eiro lielas līgumsaistības, ZZS – 366 717 eiro, partija Attīstībai/Par! – 220 721 eiro, bet Jaunā Vienotība – 164 961 eiro lielas saistības.

Nacionālā apvienība deklarējusi 77 091 eiro līgumsaistības, partija KPV LV – 65 720 eiro, Latvijas Krievu savienība – 33 989 eiro, bet Jaunā konservatīvā partija – 30 132 eiro lielas līgumsaistības.

Pārējo partiju deklarētās saistības nav lielākas par 23 000 eiro. Vairākas vēlēšanās startējušās sīkpartijas patlaban aģitācijai nav norādījušas tēriņus.

Partijas oficiālajā priekšvēlēšanu aģitācijas periodā pārsvarā reklāmas izvieto vidē, sociālajos tīklos radio un presē, taču, salīdzinot ar iepriekšējām vēlēšanām, ļoti minimāla aģitācija notiek televīzijā. No 6.septembra gan stājās spēka aizliegums izvietot Saeimas vēlēšanu aģitācijas materiālus televīzijā.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periods ilgst no 9.jūnija līdz 6.oktobrim.

Partijai startējot visos vēlēšanu apgabalos, priekšvēlēšanu izdevumu apmērs ir 533 347 eiro. Ar partijām nesaistīta persona savā vārdā priekšvēlēšanu aģitācijai var izmantot līdzekļus, kas nepārsniedz 6450 eiro.

Likums nosaka pienākumu partijām uzskaitīt un norādīt vēlēšanu ieņēmumu un izdevumu deklarācijā visus ieņēmumus un izdevumus, kas radušies laika posmā no 120.dienas pirms vēlēšanām līdz vēlēšanu dienai, neatkarīgi no datuma, kad izrakstīts darījumu apliecinošs dokuments, saņemts vai veikts maksājums. Ja atsevišķs deputāta kandidāts veicis individuālu priekšvēlēšanu aģitācijas kampaņu, tad šādai kampaņai iztērētie līdzekļi tiek ieskaitīti tās partijas priekšvēlēšanu izdevumos, no kuras iesniegtā saraksta šī persona kandidē attiecīgajās vēlēšanās.

Ja deputātu kandidātu sarakstu iesniedz partiju reģistrēta vai nereģistrēta apvienība, par tās priekšvēlēšanu izdevumiem uzskatāmi arī tie izdevumi, kuri šim nolūkam bijuši šo apvienību izveidojušajām partijām.

Vēlēšanu dienā, kā arī 30 dienas pirms vēlēšanu dienas priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana elektroniskā plašsaziņas līdzekļa televīzijas programmās un raidījumos ir aizliegta.

Tāpat vēlēšanu dienā, kā arī dienu pirms vēlēšanu dienas – 5.oktobrī un 6.oktobrī – priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana publiskās lietošanas ārtelpās un iekštelpās, preses izdevumos un publisku personu institūcijās un kapitālsabiedrībās, kā arī aģitācijas kā maksas pakalpojuma veikšana publisko elektronisko sakaru tīklos, tai skaitā internetā ir aizliegta. Izņēmums gan attiecas uz paziņojumu izvietošanu, kuri informē par partijas vai deputāta kandidāta tikšanos ar vēlētājiem.

Administratīvo resursu izmantošana priekšvēlēšanu aģitācijā ir aizliegta.

Autors: Ventspilnieks/LETA / Foto: LETA