Par spīti nelabvēlīgai situācijai tranzīta nozarē, SIA Ventspils nafta termināls šī gada 11 mēnešos ir izdevies par 5% palielināt pārkraušanas apjomus. Tomēr vispārējā situācija Latvijas tranzīta sektorā ir graujoša, uzsver uzņēmums un norāda: tai vietā, lai meklētu jēgpilnus risinājumus privātā un valsts sektora uzņēmumu konkurētspējas uzlabošanai, valsts pārvaldes iestādes demonstrē tālredzības trūkumu un zemu ieinteresētību situācijas risināšanā.
Uzņēmums uzsver, ka ir nepareizi Ventspils nafta termināls labākus pārkraušanas rezultātus saistīt ar politisku spriedzi Krievijas un Ukrainas attiecībās, kā to, piemēram, apgalvoja arī Ventspils pilsētas pašvaldības vadītājs Aivars Lembergs. “Pēdējo 11 mēnešu laikā Ventspils nafta termināls ir sasniedzis 5 % pieaugumu pārkraušanas apjomos salīdzinājumā ar līdzvērtīgu periodu iepriekšējā gadā. Tas bija iespējams tikai pateicoties stratēģiskajai plānošanai uzņēmumā un ievērojamām investīcijām, kuras veiktas pēdējo gadu laikā,” uzsver uzņēmuma pārstāve Janīna Biteniece.
Uzņēmums uzsver, ka šī gada makroekonomikas klimats neatšķiras no pagājušā gada, tāpēc rezultāti ir “pilnīgi nesaistīti ar ģeopolitiskiem saspīlējumiem”. “Pateicoties vairāku attīstības projektu realizācijai un veiktajiem procesu uzlabojumiem, kas bija vērsti uz uzņēmējdarbības attīstību un diversificēšanu, Ventspils nafta termināls ir spējis pielāgoties konkurējošai videi un palielināt kravu plūsmu uz Ventspils ostu mūsdienu sarežģītajos Latvijas tranzīta apstākļos,” norāda uzņēmums.
“Vispārējā situācija Latvijas tranzīta sektorā ir graujoša. Tai vietā, lai meklētu jēgpilnus risinājumus privātā un valsts sektora uzņēmumu konkurētspējas uzlabošanai, valsts pārvaldes iestādes demonstrē tālredzības trūkumu un zemu ieinteresētību situācijas risināšanā. Uzlabojumus sekmētu iekšējo procesu efektivitātes izvērtēšana un nepieciešamu korektīvu darbību veikšana, nevis tarifu palielināšana saviem klientiem,” uzskata uzņēmums.
Kamēr privātie uzņēmumi būtiski cenšas uzlabot savu konkurētspēju izaicinošos tirgus apstākļos, citas loģistikas ķēdē iesaistītās puses praktiski nepieliek nekādas pūles, norāda Ventspils nafta termināls.
“Pretrunā ar mūsdienu tirgus rādītājiem un tendencēm Ventspils brīvosta paaugstina ostas maksu un Latvijas Dzelzceļš palielina pārvadāšanas maksas daļas 2019. gadam, kas nesniedz pievienotu vērtību Latvijas tranzīta sektora konkurētspējai. Turklāt nodokļu un vides jomas likumdošanas nekonsekventā piemērošana raisa bažas investoru vidū par to, vai Latvija ir labvēlīga vieta turpmākajām investīcijām,” kritisks ir uzņēmums.
Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: Ventspils nafta termināls