SIA Ventspils nafta termināls pērn apgrozījis 7,814 miljoni eiro, kas ir par 9,4% vairāk nekā gadu iepriekš, bet uzņēmuma zaudējumi sasniedza 43,804 miljonus eiro pretēji 16,137 miljonu eiro peļņai 2017.gadā. Atsaucoties uz Firmas.lv informāciju, ziņo aģentūra LETA.
Pērn pārkraušanas vidi raksturoja pieejamā rezervuārā jaudas pārprodukcija, tādējādi radot ļoti konkurētspējīgu tirgus vidi. Šajos apstākļos uzņēmums efektīvi saglabāja savu ilggadējo pārkraušanas apjomu 6,13 miljonu tonnu apmērā, tādējādi saglabājot vadošo pozīciju Ventspils ostā.
Lai pielāgotos tirgus mainīgajiem tirgus apstākļiem, uzņēmums optimizēja savus tehnoloģiskos procesus un procedūras, kā arī uzlaboja tās organizatorisko efektivitāti. Vadības ziņojumā teikts, ka pērn uzņēmums pabeidza ievērojamu investīciju posmu, būvējot un nododot ekspluatācijā tvaiku savākšanas iekārtu un paplašinot cauruļvadu infrastruktūru. Tādējādi uzņēmums ne tikai nodrošināja atbilstību jauniem vides aizsardzības noteikumiem, bet arī paplašināja pārkraujamo produktu portfeli, kā arī darbības elastību. Vairāk koncentrējoties uz ilgtspējīgu attīstību un atbildīgu enerģijas patēriņu, uzstādīja saules paneļus, lai nodrošinātu elektroapgādi tās galvenais administrācijas ēkai, apvienojot ēkas un īstenojot vairākus iekšējos projektus par procesu optimizāciju.
Pērn Ventspils nafta termināls apgrozījums sasniedza 57,8 miljonus eiro, bet zaudējumi bija 43,8 miljoni eiro. Uzņēmuma vadība kā zaudējumu cēloni min finanšu pārskatos atzītos zaudējumus no vērtības samazināšanās, lai atspoguļotu aktīvu atgūstamo vērtību pašreizējos tirgus apstākļos. Vērtības samazināšanās novērtējums tika veikts būtisku ieņēmumu samazinājuma dēļ turpmākajos gados. 2018.gada decembrī vadība sāka vienošanās procesu par jauniem uzglabāšanas un caurlaides līguma noteikumiem ar Ventspils Tank services, jo 2016.gada līgums beidzās pērnā gada 31.decembrī. Atbilstoši parakstītā līguma nosacījumiem, kas stājās spēkā ar 2019.gada 1.janvārī, gada fiksētā likme ir samazināta par 43%, kas ir ievērojams samazinājums salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem.
Šogad uzņēmuma saimnieciskās darbības mērķis ir pielāgoties kravu plūsmas/apjomu stagnācijai Baltijas jūras reģionā, lai uzlabotu piedāvāto pakalpojumu daudzveidību. Tā kā uzņēmums ir tikai viens loģistikas ķēdes posms, tas turpina sadarboties ar citām galvenajām ieinteresētajām pusēm, piemēram, dzelzceļa pārvadājumu sabiedrībām un ostām, lai nodrošinātu Ventspils ostas tēlu kā pievilcīgu un konkurētspējīgu pārkraušanas centru Latvijā un Baltijas valstīs.
Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: VNT