Ventspils pirmsskolas izglītības iestādēs un skolās plānots ieviest Antimobinga programmu, kas ir jaunas darba metodes kā veiksmīgi risināt vienaudžu savstarpējo vardarbību jeb mobingu, informēja Ventspils pilsētas Sociālā dienesta pārstāve Kristiāna Sluģevica. Šo programmu plānots ieviest nākamajā mācību gadā.
Kā skaidroja dienesta pārstāve, mobings jeb vienaudžu savstarpējā vardarbības problēmu risināšanas programma ir nodarbību cikls, kas paredzēts darbam ar bērniem no četriem līdz astoņiem gadiem.
Sociālā dienesta divas sociālās pedagoģes – Kristīne Ļeščenko un Marija Davidovska ir šīs programmas ieviešanas iniciatores. Apmācībās tika apgūtas jaunas darba metodes kā veiksmīgi risināt vienaudžu savstarpējo vardarbību jeb mobingu. “Šīs programmas izstrādes pamatā ir pārliecība, ka sociālemocionālo prasmju un pozitīvas uzvedības iemaņu apguve mazina vienaudžu savstarpējas vardarbības risku. Sociālemocionālās prasmes ir emocionālo un sociālo prasmju kopums, kas palīdz bērnam veiksmīgi risināt dažādas dzīves situācijas un pilnvērtīgi attīstīties gan akadēmiskajā, gan sociālajā vidē. Tieši šīs prasmes ir kā atslēga mobinga mazināšanai skolā,” skaidro dienesta pārstāve.
Viņa norāda, ka empātijas, emociju regulēšana, problēmu risināšanas, attiecību veidošanas un pašnoteikšanās prasmes ir tās, kurām jāpievērš uzmanība ikdienas bērnu socializēšanās procesā savā klasē vai pirmsskolas izglītības iestādes grupiņā. Pievēršot pastiprinātu uzmanību šo prasmju apguvei, bērni būs ne tikai laimīgāki un veselāki, bet arī spēs labāk mācīties un tiks radīta drošāka izglītības iestādes vide.
Nodarbību cikla laikā bērni kopā ar pedagogu izstrādā savas klases noteikumus, mācās atšķirt mobingu no konflikta un sūdzēšanos no palīdzības lūgšanas, pārrunā, kā katrs bērns jūtas un ko var kopīgi darīt, lai palīdzētu viens otram ikdienas situācijās. Bērni mācās arī novērtēt viens otra stiprās puses un saprast, ka mēs katrs esam īpašs.
Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: Pixabay