LatRosTrans galvenā prioritāte – apturēt kravu apjomu samazināšanos

1504

Pagājušajā gadā pa SIA LatRosTrans (LRT) cauruļvadu transportēti 3,4 miljoni tonnu naftas produktu, kas salīdzinājumā ar 2016.gadu ir par 6% mazāk, liecina uzņēmuma publiskotie dati. Tomēr, neraugoties uz esošo konkurenci un kravu apjoma sarukumam, uzņēmumam ir izdevies noturēt viszemāko un izdevīgāko cenu kravu transportēšanai virzienā uz Ventspils brīvostu.

Piedzīvotos rezultātus uzņēmuma vadība skaidro ar kopējo kravu apjomu kritumu Baltijas valstīs. Pagājušajā gadā Latvijas ostās Krievijas tranzīta apmēri samazinājās visos kravu veidos, izņemot ogļu kravas. Šī veida kravu plūsmu nodrošināja deficīts tradicionālajos noieta tirgos. Balstoties uz ģeopolitiskiem apsvērumiem un pārmaiņām iekšzemes naftas produktu tirgū, Krievija kravas ir pārorientējusi uz savām ostām. Tas ir galvenais iemesls LatRosTrans piedzīvotajam transportēto kravu apjomu sarukumam.

Vienlaikus jāņem vērā arī fakts, ka, salīdzinot ar 2016.gadu, pērn kritās no Baltkrievijas transportēto naftas produktu apjomi un pieauga konkurence starp Latvijas un Lietuvas dzelzceļu par šo kravu pārvadāšanu, uzsver uzņēmums. Konkurences cīņas ietvaros abas valstis centās piedāvāt zemāko cenu par dzelzceļa pakalpojumiem, uzsver uzņēmums.

Uzņēmuma vadība arī norāda: neraugoties uz esošo konkurenci un tendenci samazināt kravu plūsmu pa cauruļvadiem, LatRosTrans tomēr ir izdevies noturēt viszemāko un izdevīgāko cenu kravu transportēšanai virzienā uz Ventspils brīvostu.

Šobrīd kompānijas galvenās prioritātes ir apturēt kravu apjomu samazināšanos, saglabāt pienācīgu tehnisko stāvokli aprīkojumam un novērst zādzības no kompānijas cauruļvadiem. Pateicoties veiksmīgiem preventīvajiem pasākumiem, produktu transportēšanas laikā to tehnoloģiskais zudums pērn bijis mērāms tikai 0,06%, tāpat arī netika pieļauti nelegāli pieslēgumi cauruļvadu sistēmai. Ja tādi tomēr tika veikti, tos nekavējoties atklāja, uzsver uzņēmums.

Aizvadītajā gadā kompānija pievērsusi uzmanību arī vides aizsardzībai, atbildīgi izmantojot dabas resursus un samazinot negadījumu riskus, kas varētu rasties saistībā ar kompānijas infrastruktūras darbību. Kompānija nodrošināta ar visu nepieciešamo aprīkojumu, lai nelegāla pieslēguma gadījumā varētu efektīvi novērst augsnes piesārņojumu un naftas produktu emulsijas noplūdi.

LatRosTrans ir naftas un naftas produktu transportēšanas uzņēmums, kas nodrošina dīzeļdegvielas transportēšanu pa maģistrālo cauruļvadu Polocka-Ventspils. Sabiedrībai pieder arī naftas cauruļvadi Polocka-Mažeiķi un Polocka-Ventspils, pa kuriem pēdējos gados tranzīta vajadzībām nafta nav pārvietota. Lielākais LatRosTrans īpašnieks ar 66% kapitāla daļu ir Ventspils nafta, bet 34% pieder Krievijas naftas produktu cauruļvadu monopolistam Transņefteprodukt.

2016.gadā LatRosTrans strādāja ar 10,491 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 20% mazāk nekā 2015.gadā, bet kompānijas peļņa saruka teju trīs reizes – līdz 963 486 eiro.

Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: LatRosTrans