Ventspilī plāno attīstīt datorspēļu izstrādes industriju

1357

Ventspils pilsētas dome atbalstījusi Ventspils Digitālā centra dalību Baltijas jūras reģiona programmas 2014–2020 projektu konkursa aktivitātē ar tehnoloģijām nesaistītas inovācijas. Šī aktivitāte paredz celt reģiona potenciālu, veicot ieguldījumus inovāciju infrastruktūrā un viedu specializāciju stratēģiju izstrādē un īstenošanā.

Kā portālam Ventspilnieks.lv skaidroja Ventspils Digitālā centra IT klastera vadītāja Žanete Mertena, dalībai konkursā Digitālais centrs kā projekta partneris ir sagatavojis projektu Baltijas spēļu izstrādes industrija – Stiprinot reģionālo attīstību. Projekta mērķis ir stiprināt datorspēļu izstrādes nozares pozīcijas Baltijas jūras reģionā, ceļot Ventspils pilsētas globālo konkurētspēju un paplašinot labi apmaksāto darba vietu klāstu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozarē.

Īpašu uzmanību plānots pievērst spēļu aplikāciju izmantošanai praktiskiem nolūkiem, kas ir strauji augošs un ļoti nesen izveidojies datorspēļu tirgus segments. Tā attīstība ietver virtuālās realitātes tehnoloģijas, kam ir liels potenciāls pielietojumam arī citās nozarēs, piemēram, veselības aprūpes, būvniecības, kultūras, tūrisma, loģistikas un citās nozarēs. Ventspils pilsētas pašvaldība projekta ietvaros plāno izstrādāt stratēģiju, kurā tiks izvērtētas priekšrocības un trūkumi pašreizējos priekšnosacījumos, atšķirības starp valstīm, izaicinājumi un iespējas izmaiņu veikšanai, apskatīti labās prakses piemēri, kā arī izstrādāti secinājumi un ieteikumi vides uzlabošanai.

Projekta galvenais partneris būs Berlīnes starptautiskās sadarbības aģentūra, projekta partneri būs institūcijas no Vācijas, Somijas, Zviedrijas, Dānijas, Polijas, Igaunijas, Lietuvas un Latvijas, kopā 22 partneri.

Plānotais projekta kopējais apjoms 3,575 miljoni eiro, no tā Ventspils pilsētas pašvaldības budžets – 108 100 eiro, no tā 85% būs Eiropas Savienības finansējums un 5% valsts budžeta dotācija. Plānotais projekta realizācijas ilgums – 36 mēneši.