SIA Ventplac, kas Ventspils ostā nodarbojas ar kokmateriālu pārkraušanu un uzglabāšanu, šogad palielinājis kravu apgrozījumu par 18%. Šā gada 11 mēnešos Ventplac kokmateriālu terminālī Ventspils ostā pārkrauti 444 tūkstošu tonnu kokmateriālu, portāls Ventspilnieks.lv uzzināja uzņēmumā.
Šis ir viens no vadošajiem stividoruzņēmumiem kokmateriālu pārkraušanā Baltijas jūras ostās. Bez apaļkoksnes un tās produktu kravām uzņēmums veic arī šķeldas, kūdras, koksnes mizas, akmens šķembu, rapšu granulu un citu beramkravu pārkraušanu un uzglabāšanu. Šā gada 11 mēnešos terminālī pārkrauti 262 000 tonnu kokmateriālu, 120 000 tonnu šķeldas, 41 000 tonnu rapša granulu, 13 000 tonnu kūdras, seši tūkstoši tonnu rapša sēklu un divi tūkstoši tonnu kaļķakmens miltu.
Uzņēmumu, kurš dibināts 1995.gadā un uzsācis kokmateriālu pārkraušanas tradīcijas Ventspils ostā, šo jomu stabili attīstot, jau ilgus gadus vada Aivars Baude. Līdz 2013.gadam Ventplac veica komercdarbību SIA Noord Natie Ventspils Terminals teritorijā, bet jauns posms uzņēmuma darbībā sākās 2014.gadā līdz ar pārcelšanos uz jaunu termināli. Jauno sauskravu termināli uzbūvēja starp Ventas tiltu un Apvedtiltu pēc Ventas tilta rekonstrukcijas par paceļamu tiltu. Sauskravu termināļa nomnieks kopš tā atklāšanas ir Ventplac. Sauskravu termināļa platība ir 12,9 hektāri, tā infrastruktūrā ietilpst divas 7,2 metrus dziļas un 130 metru garas piestātnes, un laukums ar autotransporta un dzelzceļa pievedceļiem.
Kā apgalvo Ventspils brīvosta, Ventplac nodrošinot visātrāko kokmateriālu kravu apkalpošanu Latvijā, apsteidzot pat Skandināvijas koksnes pārkraušanas ātruma standartus. Ņemot vērā neaizsalstošās Ventspils ostas izdevīgo ģeogrāfisko stāvokli, uzņēmums ir svarīgs posms Skandināvijas celulozes ražotāju loģistikas ķēdē.
Pērn uzņēmuma apgrozījums pārsniedza pusotru miljonu eiro un guva nepilnus 187 tūkstošu eiro peļņu.