Autobusa vadītājs Arnis Bāliņš. Kolēģi, īpaši dispečere, viņu sauc par universālu autobusa vadītāju, jo ceļā viņu sastapsiet gan lielas, gan mazas ietilpības autobusos. Kopā ar “Ventspils reisu” Arnis strādā kopš 2001.gada. Darbā cilvēki saka, ka viņam piemīt īpašs humors, ko, iespējams, ne katrs sapratīs. Viņš gada laikā vidēji nobraucis visvairāk kilometru-97 000 km. Jāpiebilst, ka pats autobusa vadītājs par saviem sasniegumiem runā atturīgi.
Arnis Bāliņš ieguvis godalgotu vietu “Profesionālās meistarības konkursā”, un vienmēr uzrādījis ļoti labus rezultātus CSDD D kategorijas teorijas zināšanā. Arnis ir universāls autobusa vadītājs, šādu titulu viņš ieguvis pateicoties izpalīdzībai un mākai izkāpt no savas komforta zonas, braucot ar dažādas ietilpības autobusiem. Tomēr visbiežāk autobusa vadītāju sastapsim ceļā uz Rīgu vai Jelgavu. Jautājot Arnim, kurš maršruts viņam tīkamāks, viņš atbild, ka vislabāk patīk braukt uz Jelgavu. Tur ir iespēja sastapt vairāk cilvēku no laukiem. Arnis par to priecājas, jo cilvēki tur esot interesantāki. Cilvēka izturēšanās, runas īpatnības – izloksne, īpatnēju vārdu lietojums – mainās, mainoties novadiem.
Savā darba stāža laikā Arnis Bāliņš ir viens no pirmajiem autobusu vadītājiem, kurš nobrauca 1 000 000 km. Viņam to izdevās sasniegt 2011.gadā, kad bija jau nostrādājis 10 gadus uzņēmumā. Šobrīd Arnis straujiem soļiem tuvojas 2 miljonu nobraukumam. “Ventspils reisā” šobrīd ir tikai viens autobusa vadītājs , kuram izdevies sasniegt 2 miljonus – Uldis Reinolds.
Arnis savu darbu vērtē, kā ļoti atbildīgu. Kā piemēru viņš min, ka, braucot mājās kopā ar 45 pasažieriem tumsā un sliktos laika apstākļos, atbildība ir ļoti augsta. Nekad nevari paredzēt, vai kāds dzīvnieks izskries ceļa priekšā, vai gadīsies gājējs, kurš nakts melnumā pārvietosies bez atstarotāja. Ir arī gadījies, ka jāpalīdz pasažieriem risināt sadzīves problēmas, ar vienu kāju iekāpjot attiecību speciālista jomā.
Autobusa vadītāja darbā ir ļoti nozīmīga prasme – komunikācija ar cilvēkiem. Saskarsme ar cilvēkiem, var būt ļoti dažāda, bet pāri visam tomēr ir patika pret darbu un tā specifiku. Iespēja satikt dažādus cilvēkus, sēžot pie autobusa stūres, redzēt vairāk, kā redz automašīnas vadītājs. Arņa Bāliņa spēju pielāgoties neparedzētām situācijām “Ventspils reiss” ir novērtējis ne vienu reizi vien.
Reizē autobusa vadītājam jāizmēģina arī asākas emocijas, un tās var sniegt brauciens ar sporta auto.
Kādi secinājumi? Arnis saka:,, Bija labi, tomēr tas nav domāts man! Es par to, ka tehnika ir jāsaudzē.”
4.03.2021. / Autors: PSIA “Ventspils reiss” / Foto: Ventspilnieks.lv arhīvs