Ik gadu, sākot no 1. marta, ir iespējams atgūt pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli (IIN), iesniedzot gada ienākuma deklarāciju Valsts ieņēmumu dienestā (VID).
Visērtāk to izdarīt elektroniski VID Elektroniskās deklarēšanās sistēmā (EDS). Arī maksājumu dokumentus, kuri apliecina attaisnotos izdevumus, tur var pievienot elektroniski.
Kā pievienot maksājumus apliecinošos dokumentus elektroniskajai deklarācijai?
Lai atgūtu pārmaksātu IIN par attaisnotajiem izdevumiem, deklarācijai jāpievieno maksājumu apliecinoši dokumenti – čeki, kvītis u.c. Ikviens to var izdarīt pats, piemēram, dokumentus var nofotografēt vai ieskenēt un saglabāt datorā. Katrs dokuments jāapstrādā atsevišķi. Aizpildot deklarāciju VID EDS fotogrāfijas vai ieskenētos dokumentus varēs pievienot kā pielikumus.
Ja tomēr pašam šķiet par sarežģītu vai ir bažas par pareizu deklarācijas aizpildīšanu, allaž var lūgt padomu speciālistiem Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru (Pakalpojumu centru) speciālistiem. Pašlaik Latvijā pieejami Pakalpojumu centri 90 pašvaldībās. Visu Pakalpojumu centru adreses var atrast portālā latvija.lv sadaļā Vienotie pakalpojumu centri.
26.02.2021. / Autors: BNN / Foto: Ventspilnieks.lv arhīvs