Baltijā populārākais 2021.gada lietoto automašīnu zīmols ir Škoda, kam seko Volvo un Opel, liecina Baltijā lielākā lietoto auto tirgotāja Longo Group pērnā gada darījumu dati. Interesanti, ka valstu līmenī Škoda ir pārliecinošs līderis tikai Lietuvā. Latvijas autovadītāji priekšroku dod Volvo, otrajā vietā atstājot Opel, un Škoda ir tikai trešajā. Arī Igaunijā vispopulārākie joprojām ir Volvo zīmola auto.

«Vēl 2021.gada vasarā Volvo auto Baltijā ieņēma stabilas līderpozīcijas pārdotāko auto sarakstā, Latvijā otrajā vietā bija Volkswagen, Igaunijā – Ford, bet visa gada griezumā Škoda ir izrādījusies populārākā izvēle,» norāda Longo Group valdes priekšsēdētajs Edgars Cērps.

«Tas noteikti ir saistīts ar izvēles iespējām no piedāvājuma, kas attiecas uz minētajiem zīmoliem, tomēr nenoliedzami minētie auto ražotāju spēkrati pērn bijuši Latvijas un Baltijas iedzīvotāju pirktspējai visatbilstošākie. Longo Group visās trīs Baltijas valstīs 2021.gadā pārdeva 3344 personīgās automašīnas. No tām 1135 auto jeb trešo daļu pērn iegādājās Latvijas iedzīvotāji, skaidro Cērps.

Lietoto auto zīmolu top 2021.gadā Baltijā (Longo Group dati): 

  1. Škoda
  2. Volvo
  3. Opel
  4. Audi
  5. Volkswagen
  6. BMW

Kā liecina CSDD svaigākā statistika, uz 2022.gada 1.janvārī Latvijā ir reģistrētās 758 688 vieglās automašīnas. Kā rada statistika, tehniskā kārtībā esošo vieglo spēkratu vidējais vecums ir 13,88 gadi, un šīs radītājs ik gadu palielinās – tā, piemēram, 2021.gadā vidējais vieglā automobiļa vecums ir bijis 13,59, 2019.gadā – 13,49, bet gadu iepriekš – 13,39. Savukārt, ja runājam par pirmoreiz reģistrētajiem spēkratiem, tad to vidējais vecums ir krietni mazāks – 8,67 gadi, bet tendence ir tāda pati – ik gadu spēkratu vidējais vecums palielinās: no 8,17 gadiem 2017.gadā, 8,27 gadiem 2018.gadā un līdz 8,67 gadiem 2020.gadā (pēdējais gads, par kuru ir pieejami dati). Tas arī ir saistīts gan ar izvēles iespējam, gan ar Latvijas iedzīvotāju pirktspēju.

Šobrīd kopumā Latvijā populārāko visa veida auto zīmolu saraksta augšgalā ir Volkswagen (131 630 reģistrētie transportlīdzekļi), Audi (94 890) un Volvo (73 290). Kā norāda Cērps: «Baltijā šobrīd populārākie personīgo lietoto auto zīmoli norāda, ka reģiona autovadītājiem svarīgs ir kvalitātes un cenas samērīgums. Longo automašīnu zīmolu tops daļēji saskan ar Latvijā kopumā reģistrēto auto marku topu – divi auto ražotāji abu sarakstu augšgalā ir vienādi.»

2020.gadā Longo Group lietoto auto pircēji visbiežāk interesējušies par Volvo, Volkswagen un Opel marku transportlīdzekļiem un lielākā daļa jeb vairāk nekā 80% no visām iegādātajām automašīnām bija ar dīzeļdzinējiem.

 

25.03.2022. / Autors: BNN / Foto: Pixabay