Izglītības un zinātnes ministrija piedāvā noteikt trīs mācību procesa realizēšanas modeļus, paplašinot iespējas izmantot attālināto nodarbību elementus.

Klātienes jeb A modelis paredz, ka gadījumā, ja skola var nodrošināt visas epidemioloģiskās drošības prasības, t.i. distancēšanos, higiēnu, veselības stāvokļa uzraudzību, attiecīgu skolēnu plūsmu, tad mācības notiek klātienē. 

Jauktais jeb B modelis paredz daļēji attālinātas mācības, ja skola nevar nodrošināt visas epidemioloģiskās drošības prasības. Šādā gadījumā mācības norisinātos gan izglītības iestādes telpās, gan attālināti. 

Attālinātais jeb C modelis paredz mācības tikai attālināti un visām klasēm. Tas realizētos gadījumā, ja skolā ir konstatēta inficēšanās vai saslimstība ar Covid-19, kā arī tad, ja valstī noteikti obligāti pretepidēmijas pasākumi.

A modelī attālināto mācību procesu var izmantot kā metodi. Skolēnu patstāvīgais darbs nav obligāti jāplāno skolā vai mājās, tas var notikt arī bibliotēkā vai ārā, vienā klasē ar dažādiem uzdevumiem. 

B modelī, kur attālinātais mācību process jau ir 40-60%, jāsāk plānot arī to, vai bērns fiziski atrodas skolā.

Atšķirība starp A un B modeli ir vienā no drošības faktoriem – tā ir distancēšanās.  Te viena klase vai grupa tiek uztverta kā noslēgta kopa, lai mācības varētu notikt līdzīgi kā darba procesā.

Grūtības sagādā distancēšanās koplietošanās telpās un tad, ja klases krustojas. Lai koplietošanas telpas nebūtu pārpildītas, nebūtu drūzmēšanās un klašu plūsmas nekrustotos, būs iespējams izmantot B variantu.

Katras skolas gadījums ir jāvērtē individuāli, nozīmīgs faktors ir arī skolas izmērs un  infrastruktūra. Skolās ir jādomā par mācību stundu grafika maiņu, tas varētu būt garāks starpbrīdis vai pārcelts stundu garums, tāpat klase varētu atrasties vienās telpās, skolotājam nākot pie tās.

Arī ēdināšanu varētu nodrošināt konkrētajās telpās – līdzīgi kā bērnudārzā, kur bērni pusdieno turpat grupiņā. 

29.07.2020. / Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: Ventspilnieks.lv arhīvs