Ņemot vērā tranzītkravu plūsmas samazinājumu uz Latviju, pērn AS Baltijas Ekspresis kopējais kravu pārvadājumu apgrozījums bija par 1,2 miljoniem tonnu mazāks nekā gadu iepriekš, liecina uzņēmuma publiskotie dati.
Biedrībā Baltijas Asociācija – Tranzīts un Loģistika ietilpstošais uzņēmums pagājušo gadu sāka daudzsološi un ar lielām cerībām uz jaunu apgrozījuma rekordu. Pirmajā pusgadā dzelzceļa kravu pārvadājuma apjoms Ventspils ostas virzienā sasniedza 4.5 miljonu tonnas, kas salīdzinājumā ar 2018.gada pirmo pusgadu bija pieaudzis par 45% jeb 1,4 miljoniem tonnu.
Tomēr sākot ar 2019. gada septembri dzelzceļa kravu pārvadājumu apjomi ievērojami nokritās, un otrajā pusgadā kravu pārvadājumu apjoms bija vairs tikai 2,4 miljoni tonnu, kas, salīdzinājumā ar pirmo pusgadu, bija par 2,1 miljoniem tonnu mazāk.
Šo kravu apgrozījuma straujo dzelzceļa kravu pārvadājumu apjoma sarukumu tieši ietekmēja Krievijas ostu straujā attīstība, kas palielina ostu savstarpējo konkurenci par kravu piesaisti.
Uzņēmums nekavējoties reaģēja un, ņemot vērā tranzītkravu plūsmas samazinājumu uz Latviju, Baltijas Ekspresis vēl rūpīgāk strādāja pie citu kravu pārvadājumu piesaistes. Tas rezultējās ar sākotnēji vēl salīdzinoši nelielu, taču ļoti būtisku virzienu un apjomu – pagājuša gada novembra mēnesī Baltijas Ekspresis uzsāka naftas produktu pārvadājumus no Lietuvas uz Igauniju. Gada divos pēdējos mēnešos uz Igauniju tika nogādāti 22 vilcieni ar kopējo apjomu 70 653 tonnas.
28.01.2020 / Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: Baltijas Ekspresis