Talsu uzņēmums AS “Talsu autotransports” konkursā lotē “Ventspils” ir uzvarējis Ventspils pašvaldības SIA “Ventspils reiss”. Iepirkuma konkursu valsts pasūtījuma realizēšanai rīkoja Autotransporta direkcija un saskaņā ar tā rezultātiem pastāv liela varbūtība, ka no 2021.gada ventspilniekus uz Rīgu un citām pilsētām nogādās AS “Talsu autotransporta” autobusi ierasto SIA “Ventspils Reiss” autobusu vietā.
Iepirkuma konkursā tika vērtēti 40 iesniegumi no 15 pretendentiem, un, kā norāda Autotransporta direkcija, konkursa rezultātā pasažieri iegūs augstas kvalitātes pakalpojumus, kas tiks nodrošināti ar autobusiem, kuru vidējais vecums 10 gadu periodā būs mazāks par pieciem gadiem. Informācija par gaidāmajām pieturām autobusos tiks paziņota gan audio formātā, gan vizuāli. Visi transportlīdzekļi būs aprīkoti ar elektronisku maršruta zīmi, drošības jostām, bezvadu internetu (wi-fi), kas izmanto vismaz LTE jeb 4G+ mobilo datu pārraides tehnoloģiju, kā arī tajos būs pieejami bezskaidras naudas norēķini. Trešdaļa autobusu būs aprīkoti ar velosipēdu turētājiem.
Ventspils pašvaldības SIA “Ventspils reiss” nav iekļuvis valsts pasūtījumu saņēmušo pretendentu sarakstā.
Lotē “Ventspils” uz valsts pasūtījumu bez SIA “Ventspils reiss” pretendēja arī SIA “Sabiedriskais autobuss”, AS “Nordeka” un AS “Talsu autotransports”. SIA “Sabiedriskais autobuss” un AS “Nordeka” no dalības iepirkumā tika izslēgti, jo viņu finanšu piedāvājumi neiekļāva visus izdevumus pasūtījuma izpildei, savukārt “Talsu autotransporta” piedāvājums tika novērtēts ar 98 punktiem, bet “Ventspils reiss” ieguva 93,95 punktus. Konkursā tika vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais piedāvājums – 60%.
SIA “Ventspils reiss” nepiekrīt konkursa rezultātiem un iecerējis tos apstrīdēt Iepirkumu uzraudzības valsts birojā, un, ja būs nepieciešams, arī tiesā.
Savukārt Ministru prezidents Krišjānis Kariņš aicinājis satiksmes ministru Tāli Linkaitu (JKP) skaidrot konkursa norisi, kā arī ir izdevis rezolūciju steidzami informēt valdību par plānotā iepirkuma ietekmi uz valsts budžetu.
“Publiski izskanējusī informācija par konkursa norisi rada jautājumus, cik lielā mērā ir vērtēta pretendentu atbilstība nevainojamai uzņēmējdarbības reputācijai, sociālā atbildība un godīga nodokļu nomaksa. Konkursa rezultātā nodrošinātiem pārvadājumu pakalpojumiem būs ietekme uz valsts budžetu ilgtermiņā, tie ir nozīmīgi iedzīvotāju mobilitātei, tāpēc satiksmes ministram ir jāskaidro gan sabiedrībai, gan valdības kolēģiem konkursa norises atbilstība visas sabiedrības interesēm, ka ir izvēlēti vislabākie iespējamie pakalpojumu nodrošinātāji iedzīvotāju pārvadājumiem nākamo desmit gadu periodā,” norādījis Ministru prezidents.
Šobrīd SIA “Ventspils reiss” nodarbojas ar pasažieru pārvadājumiem Ventspils pilsētā, veic tālsatiksmes pasažieru pārvadājumus, kā arī apsaimnieko Ventspils autoostu. Jāatzīmē, ka starppilsētu pārvadājumi veido apmēram pusi no SIA “Ventspils reiss” darba apjoma.
Uzņēmuma autoparku veido Vācijā ražoti “Mercedes benz” un “SETRA” autobusi, kas aprīkoti ar vismodernākajām drošības sistēmām un pieejami civēkiem ratiņkrēslos un vecākiem ar bērnu ratiņiem. Uzņēmums nodrošina ar darbu 125 cilvēkus.
29.05.2020. / Autors: Ventspilnieks.lv / Foto:Ventspilnieks.lv arhīvs