Sāremā salas pašvaldības aicinājumam izteikt priekšlikumus par iespējām nodrošināt regulāru prāmju satiksmi starp Sāremā un Latviju atsaukušās trīs Igaunijas kompānijas, ziņo Sāremā salas laikraksts Saarte Hääl.

Noteiktajā laikā, proti, līdz 1.decembrim atbildes saņemtas no valsts ostu operatorkompānijas Tallinna Sadam meitasuzņēmuma TS Laevad un privātajām kompānijām Kihnu Veeteed un Saaremaa Laevaliinid. Uzaicinājumi pavisam tika nosūtīti piecām Igaunijas un 16 ārzemju kompānijām. No Igaunijas kuģu satiksmes operatoriem interesi nav izrādījuši Tallink Grupp un Lindaliin, nav arī saņemtas atbildes no citu valstu kompānijām.

Nevienai no trim kompānijām, no kurām saņemtas atbildes, nav prioritāšu attiecība uz ostām, starp kurām uzturēt satiksmi.

Tiesa, Ventspils osta nav vienīgā pretendente, lai gan tas būtu loģiskākais solis. Sāremā pašvaldība izskata iespēju prāmju satiksmi nodrošināt arī no Rīgas, kas ir tūrisma ziņā Latvijas “magnēts” un koncentrē lielāko tūristu skaitu, tā nodrošinot abpusēji atgriezenisko saiti.

Uzņēmumu aptaujāšana ir daļa no sākotnējā pētījuma par iespēju atklāt prāmju satiksmi starp Sāremā un Latviju. Sākotnējo pētījumu paredzēts pabeigt līdz decembra vidum.

Kā zināms, laikā no 2006. līdz 2008.gadam starp Mentu ostu Sāremā un Ventspili jau darbojās prāmju satiksme, ko nodrošināja Saaremaa Laevakompanii meitasuzņēmums SSC Ferries ar prāmi Scania. Līnija bija ļoti iecienīta un populāra, taču to slēdza līdz ar globālās ekonomikas radītajām sekām.

Autors: Ventspilnieks/LETA / Foto: Ekrānšāviņš no visitestonia.org