Pirms jaunās tūrisma sezonas, motivējot tūrisma nozarē strādājošos uzņēmējus un tos, kas netieši saistīti ar šo jomu, Ventspils novada pašvaldība rīkoja labi apmeklētu semināru “Solis uz priekšu: veiksmīga uzņēmējdarbība un tūrisms 2025”. Pasākumā piedalījās 70 interesentu ne tikai no Ventspils novada, bet arī citām pašvaldībām.
Semināru atklāja Ventspils novada domes priekšsēdētāja vietnieks investīciju un attīstības jautājumos Andis Zariņš, par aktualitātēm tūrismā runāja pašvaldības uzņēmējdarbības atbalsta un tūrisma joma speciāliste Dace Kolāte. Viņa vairākkārt savā uzrunā uzsvēra, cik svarīga, sniedzot tūrisma pakalpojumus, ir uzņēmēju sadarbība, jo tādējādi viņi var piesaistīt lielāku klientu loku, piedāvājot daudzveidīgākus pakalpojumus. Tūrists parasti vēlas ne tikai ērti pārnakšņot, bet arī gardi ieturēties un izbaudīt dažādas izklaides un apskatīt interesantus objektus. Dace aicināja prasmīgi izmantot dabas dotās vērtības, un Ventspils novadā to netrūkst. Atliek vien izdomāt, kā tās likt lietā, sniedzot vēl kādu pakalpojumu, piemēram, velosipēdu vai automašīnu nomu. Uzņēmējdarbības atbalsta un tūrisma joma speciāliste aicināja uzņēmējus pieteikties projektu konkursā “Solis”, atgādinot, ka pašvaldība organizē arī projektu konkursu “Mēs savā novadā”, un informējot, ka 9. aprīlī Ugālē notiks uzņēmēju vēlās brokastis, bet 16. un 17., 23. un 24. augustā – “Mājas kafejnīcu dienas”.
“Usmas SPA” īpašnieks Staņislavs Backāns atklāja, ka tūrisma nozarē darbojas jau 25 gadus, un viņa veiksmes stāsts zināmā mērā saistīts ar Eiropas Savienības finansējuma piesaisti, kas ir ļāvis attīstīties vērienīgāk, nekā būtu iespējams pašu spēkiem. Staņislavs ir ievērojis, ka atpūtnieki labprātāk izvēlas to vietu, kurā pieejami vairāki pakalpojumi.
Tēmu “No pirmajiem jautājumiem līdz galamērķim: kā tūristi pieņem lēmumus?” apskatīja Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroja vadītāja Sintija Pusaudze, atgādinot, ka ārzemju viesiem 200, pat 400 km nav šķērslis, lai apmeklētu piesaistošu vietu. Un te atkal jārunā par uzņēmēju sadarbību, turklāt ne tikai viena, bet vairāku novadu ietvarā, veidojot kopīgus ceļojuma maršrutus. Būtu labi, ja tūrisma nozarē iesaistītas personas neuztvertu kolēģus kā konkurentus, bet sadarbības partnerus, domājot šādi – man nav, tev ir, darām kopā!
Video satura eksperts Ainārs Krauklis vadīja meistarklasi par to, kā ar telefonu uzņemt video, kas piesaista klientus un veicina uzņēmuma atpazīstamību. Viņš atgādināja, ka telefons mūsdienās ir labākais mārketinga rīks, un atklāja, ka savā darbā 80% filmēšanai izmanto tieši tālruni. Ainārs ieteica tūrisma uzņēmējiem īpašu uzmanību pievērst “Tik Tok” un “YouTube” platformai, jo tajā ievietotie sižeti vislabāk uzrunā ceļotājus.
Agris Locs-Dārznieks, “NOTRE” aģentūras dibinātājs un attīstītājs, skaidroja kā “Google”, “UX” un video saturs var pārvērst skatītājus par maksājošiem klientiem, uzsverot, cik svarīga ir atpazīstamība meklētājprogrammā “Google”, jo tajā cilvēki, kuri iecerējuši atpūsties, meklē informāciju, un priekšroka būs uzņēmējiem, kuri atjaunos un papildinās savu informāciju.
Savukārt SIA “KurStrauti” īpašnieks Agris Meinards pastāstīja par savu pieredzi, piedaloties pašvaldības projektu konkursā “Solis”. Viņš uzņēmējdarbību attīstīja, pateicoties tieši pašvaldības atbalstam, kas saņemta divas reizes. Agris savā īpašumā Tārgales pagastā ir uzstādījis kupolmāju, un viņa viesu lokā ir cilvēki, kuriem patīk dabas tuvums un kuri var iztikt bez ierastajām ērtībām. Dažādojot pakalpojumu klāstu, Agris piedāvā arī labbūtības pakalpojumus – iespēju atjaunot spēkus īstā latviešu pirtī.
7.03.2025. / Autors: Ventspilsnovads.lv / Foto: Ventspilsnovads.lv