Sāremā pašvaldība Igaunijā izsludinājusi konkursu, ar kura palīdzību cer izraudzīties operatoru, kas nodrošinātu prāmja satiksmi starp Sāmsalas ostu Mintu un Ventspils ostu, ziņo vietējais laikraksts Saarte Haal. Paredzēts, ka prāmja satiksme starp Sāmsalu un Ventspili atkal darbotos no 2020. gada.
Kā ziņo laikraksts, konkursa nolikums paredz slēgt līgumu ar prāmja operatoru ilgtermiņā, paredzot prāmja satiksmi starp abām ostām vismaz piecu gadu garumā. Par konkursa kritēriju noteikta zemākā cena, turklāt interesants ir punkts, ka prāmja operators no šī pakalpojuma sniegšanas nedrīkst gūt nesamērīgi lielu peļņu.
Saskaņā ar ieceri, prāmja līniju Igaunijas puse nodrošinās vasaras sezonas laikā no vismaz 1.jūnija līdz 31.augustam. Plānots, ka notiks kā minimums vismaz trīs reisi nedēļā. Viens šāds ceļojums starp Igauniju un Latviju ilgtu četras līdz maksimums četras ar pusi stundas. Konkursa nolikumā arī teikts, ka vienā braucienā prāmim jāspēj pārvadāt vismaz 100 pasažierus, paredzot attiecīgi tikpat daudz sēdvietu. Tāpat jāspēj pārvadāt arī vismaz 25 vieglos automobiļus vai citus transportlīdzekļus, kā arī vismaz vienu autobusu.
To, cik daudz un vai vispār kāds dalībnieks pieteiksies, kļūs zināms 29. jūlijā, kad noslēgsies pieteikumu iesniegšana. Iepriekš Sāremā pašvaldība jau meklēja iespējamos prāmja līnijas operatorus, uzrunājot tos arī individuāli, tomēr neviens no tiem neizrādīja interesi un nepieteicās. Līdz ar to prāmja līnijas atjaunošana jau agrāk nenotika.
Prāmju līnija starp Ventspili un Igauniju ir slēgta jau 11 gadus. Prāmis līnijā Ventspils – Mintu, kuru nodrošināja Igaunijas privātās kompānijas Saaremaa Laevakompanii meitasuzņēmums SSC Ferries ar prāmi Scania, kursēja laika periodā no 2005. līdz 2008. gadam, taču pienāca globālā ekonomiskā krīze un līnija tika slēgta. Šajā laikā ar prāmi Scania šo līniju izbrauca gandrīz 60 tūkstoši pasažieru.
Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: Pixabay