Ministru kabinets otrdien, 13.aprīlī, atbalstījis ostu reformas virzību uz Saeimu.

Gan Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV), gan satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) sēdē atzina, ka Saeimā likumprojektam gaidāmas vēl garas diskusijas visos trijos lasījumos. Linkaits pauda cerību, ka Saeima dažiem punktiem spēs atrast labāku formulējumu.

Lai gan uzņēmēji prasījuši, lai no likumprojekta tiktu izņemta jaunveidotajai valsts kapitālsabiedrībai nodarboties ar stividoru pakalpojumu sniegšanu, Linkaits to noraidījis, norādot, ka to pašlaik nav tik vienkārši noformulēt likumā. Viņš gan pauda cerību, ka Saeimai izdosies atrast «labu formulējumu». Kariņš gan esot lūdzis, lai līdz 13.aprīļa sēdei šis jautājums tiekot atrunāts līdz galam, taču tas nav izdarīts.

Kopumā Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes sēdē ir novērtēti ostu uzņēmēju, pārstāvju konstruktīvie piedāvājumi pašreizējās reformas redakcijai. Piemēram, Konsultatīvā padome, kurai paredzēts strādāt sadarbībā ar tiem, kuri darbojas ostās, tās pārvalda, ir pārsaukta par Sadarbības padomi. Tajā ir iekļauti arodbiedrību pārstāvji un pašvaldību pārstāvji.

Jāuzsver, ka arī līgumsaistības – nomas, zemes, piestātnes – jaunizveidotās valsts kapitālsabiedrības pārņems «viens pret vienu», tas arī iesaistīts likumprojektā.

Kā zināms, uzņēmējiem bija arī lielais jautājums par to, kas notiks ar Liepājas speciālo ekonomisko zonu (Liepājas SEZ). Taču pagaidām tās darbībā nav plānots neko mainīt. Sēdē ministri vienojās, ka līdz 2035.gadam Liepājas ostas pārvaldības modelis netiks mainīts un ka līdz tam laikam izvērtēs, kā Rīgas un Ventspils ostā funkcionē jaunais modelis. Kariņš valdības sēdē arī izteicās: «Mēs kā kabinets atbalstām SEZ darbību līdz 2035.gadam, un tas nav pretrunā ar izvērtēšanu. Kabinets grib dot skaidrus signālus investoriem.»

Likumprojektam vēl priekšā trīs lasījumi Saeimā.

 

14.04.2021. / Autors: BNN / Foto: Ventspilnieks.lv arhīvs