Grozījumi, ko Saeima 23. februārī pieņēmusi Personu apliecinošu dokumentu likumā,  paredz, ka personas apliecības jeb eID kartes kā personu apliecinoša dokumenta ieviešana notiks pakāpeniski un iedzīvotājiem vairs nebūs pienākuma šo dokumentu noformēt līdz šī gada 1. maijam. Pāreja no pases kā obligāta personu apliecinoša dokumenta uz eID karti kā obligātu dokumentu notiks pakāpeniski.

Turpmāk iedzīvotājiem, kuri vēl nav saņēmuši eID karti, nebūs pienākuma to saņemt līdz pases derīguma termiņa beigām. Vienlaikus personām no 15 gadu vecuma, apmeklējot Pārvaldi, eID karte tiks noformēta kā primārais un obligātais personu apliecinošais dokuments. Pase turpmāk būs izvēles dokuments, kas tiks noformēts, ja personai būs tāda vēlme. Šie likuma grozījumi attiecas uz visām iedzīvotāju grupām, tai skaitā senioriem, kā arī tiem Latvijas pilsoņiem un nepilsoņiem, kuri dzīvo ārvalstīs.

“eID kartes kā obligāta dokumenta pakāpeniska ieviešana vērtējama ļoti pozitīvi. Tas ļaus Pārvaldei samazināt rindas pēc dokumentiem, un iedzīvotājiem būs daudz ērtāk saņemt šo dokumentu tikai tad, kad viņu pasei beigsies derīguma termiņš, tā izvairoties no garām rindām,” uzsver Pārvaldes priekšniece Maira Roze.

Pārvalde atgādina, ka visas 29 nodaļas turpina noformēt un izsniegt pases un personas apliecības jeb eID kartes primāri t. s. dzīvās rindas kārtībā. Tāpat konkrētā dienā iespējams attālināti pieteikt elektronisko kārtas numuru rindā, izmantojot mobilo lietotni Qticket.

Šis risinājums ļauj Pārvaldes klientiem attālināti iestāties rindā, izmantojot viedtālrunī lejupielādētu mobilo lietotni Qticket un tādējādi jau iepriekš uzzinot, kāds varētu būt aptuvenais gaidīšanas laiks un provizoriskais laiks, kad pienāks kārta saņemt pakalpojumu.

Lai pakalpojumu saņemšana noritētu veiksmīgi, uz jaunās pases un/vai eID kartes nomaiņu OBLIGĀTI jāņem līdzi vecais personu apliecinošais dokuments, kas būs jānodod nodaļā.

 

24.02.2023. / Autors: Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde / Foto: Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde