Saistībā ar izmaiņām norēķinos par komunālajiem pakalpojumiem, pašvaldības SIA Ventspils siltums klientiem rēķini par janvārī patērēto apkuri un karsto ūdeni tika izsūtīti līdz pagājušās nedēļas beigām, līdz ar to jau pirmdien ventspilnieki saņēma jaunos rēķinus. Tie daudziem ventspilniekiem radīja lērumu jautājumu, līdz ar to daudzi izvēlējās apmeklēt uzņēmuma abonēšanas daļu Lielajā prospektā. Otrdienas rītā, kas ir abonēšanas daļas pirmā darba diena nedēļā, tur bija izveidojusies vairāk nekā 100 cilvēku rinda, novēroja portāls VentspilsBalss.lv.
Galvenie neskaidrību jautājumi bija, kādēļ saņemtajos rēķinos ir ierakstīti atšķirīgi rādījumi; dažiem minēts parāds, kaut gan rēķinus cītīgi maksā; vēl citi brīnījās par pēkšņi ievērojami pieaugušo rēķina summu. Iedzīvotāji arī pauda iebildumus par abonēšanas daļas īso darba laiku – otrdienās un trešdienās tā darba laiks ir tikai trīs stundas – līdz pusdienlaikam, bet ceturtdienās – piecas stundas. Turklāt rindas virzās gausi: pie lodziņiem strādā vien divi cilvēki.
UZZIŅA: Kā pareizi izprast Ventspils siltums rēķinu? Skaidrojums
Cilvēki arī norādīja, ka bijis ļoti grūti vai pat neiespējami sazvanīt uzņēmumu. Kā portālam VentspilsBalss.lv skaidroja uzņēmumā Ventspils siltums, pēdējās pāris dienas ir ļoti saspringtas – līnijas pārslogotas, tiek saņemti krietni pāri par tūkstoš telefonzvaniem dienā. Uzņēmums strādā pastiprinātā režīmā un visi ienākušie telefonzvani tiek analizēti, līdz ar to apzināti galvenie jautājumi, ar kādiem uzņēmumā vēršas Ventspils iedzīvotāji. Plašāk par situācijas skaidrojumu no uzņēmuma puses stāstīsim mūsu nākamajā ziņu izlaidumā. Taču, kā vēlreiz uzsvēra Ventspils siltumā, maksājumu aprēķini par šā gada janvāri tiek veikti, pamatojoties uz informāciju par mājas kopējo siltumenerģijas patēriņu un iedzīvotāju sniegto informāciju pašvaldības SIA ŪDEKA par karstā ūdens patēriņu.
Plašāk par situācijas skaidrojumu no uzņēmuma puses stāstīsim jau drīzumā, taču uzņēmuma vadība aicina ikvienu būt aktīvam un izmantot iespēju apmeklēt informācijas dienas, kurās var saņemt atbildes uz visiem neskaidrajiem jautājumiem. Viena šāda tikšanās reize būs otrdien, 23.februārī, plkst.18.00 Pārventas bibliotēkā, bet nākamā – trešdien, plkst.18.00, Galvenajā bibliotēkā.
Arī pašvaldības SIA ŪDEKA atzina, ka abonentu daļā pēdējās pāris dienas bijis vērojams lielāks iedzīvotāju pieplūdums, taču ne tuvu tik liels kā iepriekš un darbs norit normālā ritmā.