Brauciens sabiedriskajā transportā nereti ir diezgan ilgs un nogurdinošs, tāpēc, nonākot galapunktā, pasažieri steidzas izkāpt un ne vienmēr pārliecinās par to, vai visas personiskās mantas un bagāža ir paņemtas. Par to, kā pareizi rīkoties pasažieriem, kas atrod autobusā aizmirstu lietu un ko darīt, lai īpašnieks to atgūtu, pastāstīsim šajā rakstā.
Autobusos aizmirsto un atrasto mantu un bagāžas klāsts ir ļoti bagāts: sākot no mazvērtīgākiem sīkumiem – cimdiem, cepurēm un daudz ko citu – un beidzot ar mantu pilnām mugursomām un ceļojumu koferiem. Bieži autobusos tiek atrastas arī braukšanas kartes, invalīdu apliecības, bankas kartes. Spriežot pēc atrasto mantu klāsta, aizmāršīgie pasažieri visbiežāk ir pasažieri ar bērniem, jaunākā skolas vecuma bērni un gados vecāki cilvēki.
Ko darīt, ja autobusā atrodi citam piederošu lietu
Ja pasažieris autobusā atradis cita pasažiera aizmirsto mantu vai bagāžu, tā nekavējoties jānodod autobusa vadītājam, kurš nogādās to vietā, kura pārvadātājs uzglabā atrastās lietas, bet tālāk atbildīgais darbinieks meklēs iespējas, kā atradumu ātrāk nodot atpakaļ īpašniekam. Savukārt Ventspils autoostas uzgaidāmajā zālē atrasto mantu jānodod kasē.
Ko darīt, ja autobusā aizmirsta personiskā manta
Pasažieriem, kurš attopas, ka autobusā aizmirsis kaut ko sev piederošu, vispirms jānoskaidro, kurš pārvadātājs apkalpoja konkrēto reisu (tas galvenokārt attiecas uz novada un starppilsētu maršrutiem, kurus mēdz apkalpot vairāki pārvadātāji vienlaikus). Informāciju par to, kurš pārvadātājs izpildīja reisu, var atrast uz braukšanas biļetes, to var noskaidrot arī interneta vietnē 1188.lv. Kad pārvadātājs noskaidrots, atliek vien ar to sazināties un doties pēc mantas, ja vien tā ir atradusies.
Par lietām, kas aizmirstas “Ventspils reiss” autobusos, darba laikā var interesēties pa tālruni 63622422 (Pārvadājumu daļa) vai ārpus darba laikā 26018617 (līniju mehāniķis). Tāpat iespējams rakstīt e- pastā vreiss@ventspils.lv vai jautāt kapitālsabiedrības sociālo tīklu profilos.
Lai aizmirstās lietas ātrāk nonāktu atpakaļ pie īpašnieka, “Ventspils reisā” informāciju par tām ievieto gan uzņēmuma facebook profilā, gan cenšas sazināties ar īpašnieku personiski, ja vien tas ir iespējams.
Aicinām pasažierus būt uzmanīgiem un pirms izkāpšanas vienmēr pārliecināties, vai visas personiskās mantas ir paņemtas! Ja rodas aizdomas, ka kaut kas ir aizmirsts autobusā, nekavējoties sazināties ar mums pa iepriekš norādītajiem tālruņu numuriem vai zvanīt tam pārvadātājam, kurš apkalpoja attiecīgo reisu.
18.10.2022. / Autors: PSIA “Ventspils reiss” / Foto: Ventspilnieks.lv arhīvs