Oktobrī mazumtirdzniecības apgrozījums pieaudzis par 0,2 %

1302

Šā gada oktobrī, salīdzinot ar 2015.gada oktobri, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 0,2%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču grupā apgrozījums samazinājās par 2,7%, bet nepārtikas preču grupā tas pieauga par 2,0%.

Šā gada oktobrī salīdzinājumā ar 2015.gada oktobri lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 23,6%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 19,8%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 6,4%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 3,6%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 3,3%). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 4,2%), mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 2,0%), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 1,4%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 0,1%.

2016.gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 0,6%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,4%, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms pieauga par 1,4%.

Apgrozījums pieaudzis mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 8,4%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 6,0%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,7%), autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 2,3%). Savukārt apgrozījums krities kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 3,1%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 2,7%), kā arī metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 0,5%).

Šā gada oktobrī salīdzinājumā ar septembri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 2,0%.