Šā gada janvārī, salīdzinot ar 2016.gada janvāri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 3,7%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms samazinājās par 0,1%, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 5,9%.
Lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 12,5%), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (+10,6%). Lielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (-14,2%) un mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (-2,6%). Autodegvielas mazumtirdzniecības apgrozījums pieaudzis par 8,8%.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 8,4%.
2017.gada janvārī mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 2,4%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,4%, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms – par 1,1%.
Apgrozījums pieaudzis informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (+13,8%), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (+8,1%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (+5,3%), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (+2,5%), kā arī autodegvielas mazumtirdzniecībā (+1,2%). Apgrozījums krities mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (+11,0%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (+7,3%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (+2,1%).
Šā gada janvārī mēneša laikā mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 18,0%. Gadu iepriekš – 2016.gada janvārī, salīdzinot ar 2015. gada decembri, apgrozījums saruka par 20,0%.