Šā gada septembrī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,9%, salīdzinot ar līdzīgu laika posmu pērnu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes apkopotie dati.
Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 5,7%, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 7,4%.
Lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā – par 24,5%, metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā – par 12%, kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā – 7%.
Savukārt apgrozījuma kritums bija farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā – par 2,7%, kā arī kosmētikas un tualetes priekšmetu mazumtirdzniecībā – par 2,1%.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 7,1%.
Septembrī, salīdzinot ar augustu, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,6%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums saruka par 1,1%, bet nepārtikas preču pārdošanas pārdošanas apjoms palielinājās par 1,1%.
Apgrozījums audzis mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos – par 1,8%, mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika – par 1,5%, informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā – par 0,1% katrā nozarē.
Apgrozījums krities kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā – par 8,3%, mazumtirdzniecībā stendos un tirgos – par 6,9%, kā arī apģērbu un apavu mazumtirdzniecībā – par 1,7 %.
Septembrī salīdzinājumā ar augustu mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 7%.
Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: LETA