Mazumtirdzniecības apgrozījums augustā pieaudzis par 1,1%

1413
Autors: SXC
Autors: SXC

Šā gada augustā, salīdzinot ar 2015.gada augustu, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 1,1%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.

Pārtikas preču grupā apgrozījums samazinājās par 2,3%, bet nepārtikas preču grupā tas pieauga par 2,8%.

Šogad augustā lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 23,7%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 21,1%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 9,0%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 7,9%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,2%).

Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 4,9%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 3,0%), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 2,5%), kā arī autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 0,6%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, palika nemainīgs.

Augustā, salīdzinot ar jūliju, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,2%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 0,5%, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms saruka par 0,9%.

Salīdzinot ar jūliju, apgrozījums pieaudzis kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 12,6%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 4,6%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 3,3%), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 3,0%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 2,8%).

Savukārt apgrozījums krities autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 4,5%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 1,8%), kā arī metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 1,1%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 0,8%.