Aizvadītajā gadā AS Latvijas dzelzceļš un tā meitas kompānijas reklamēšanai un sponsorēšanas līgumos iztērēja aptuveni 2,5 miljonus eiro, vēsta TV3 raidījums Nekā personīga.

Raidījums norāda, ka liela daļa reklāmām paredzētas naudas nonākusi Ventspils sporta klubiem un komandām, kā arī motosportisiem Dobelē. Motoklubs, kur trenējies bijušā satiksmes ministra Ulda Auguļa (ZZS) dēls, saņēmis reklāmas līgumus no Latvijas dzelzceļa meitas kompānijām.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits pirmajās darba nedēļās pieprasījis atskaites no padotajām iestādēm un uzņēmumiem, taču viņam nācies saņemt vairākus atteikumus. Linkaits sola izvērtēt reklamēšanās tēriņu pamatotību.

Motokluba MX-4 Dobele, kurā trenējas Auguļa dēls, sacensību fotogrāfijās un video redzams, ka trasē izvietoti reklāmas laukumi ar LDz Cargo simboliku. Kluba mājas lapā internetā ir baneris, kas reklamē uzņēmumu LDZ ritošā sastāva serviss.

Ar motosportu Dobelē darbojas divas biedrības – MX4 Dobele, ko vada Māris Sniķers, un Tautas sporta bāze, ko vada viņa dēls, motobraucējs Kristaps Sniķers. Kāpēc tieši šie uzņēmumi kravu pārvadājumus un loģistikas pakalpojumus izvēlējušies reklamēt Dobelē, Māris Sniķers nezinot. Esot pirms kāda laika uzrakstījis pieteikumu dzelzceļam un saņēmis apstiprinājumu.

Biedrības gada pārskatos norādīts, ka 2014.gadā 4000 eiro tai ziedojis Auguļa tēvs. Gadu vēlāk 5000 eiro tas bija ziedojis bijušais maksātnespējas administrators Māris Sprūds. Sniķers skaidro, ka Sprūdam uzrakstījis e-pastu un viņš naudu vienkārši noziedojis. Ar Sprūdu dzīvē nekad neesot saticies.

Nekā Personīga zināms, ka Māra Sniķera un viņa dēla vadītās biedrības divos gados no Latvijas dzelzceļa meitas kompānijām saņēmušas nedaudz virs 200 000 eiro. Pēdējais līgums noslēgts tieši dienu pirms Krišjāņa Kariņa (JV) jaunās valdības apstiprināšanas, proti, pēdējā dienā, kad satiksmes ministra pienākumus pildīja Augulis. Māris Sniķers to sauc par sakritību, bet Augulis palīdzību naudas sagādāšanai paziņām Dobelē noliedz.

Latvijas dzelzceļš raidījumam neatbildēja. Visa šī informācija esot komercnoslēpums, kādas ir bijušas līgumu summas, kādi kritēriji, lai izvēlētos, ka uzņēmumi jāreklamē tieši Dobelē. Par to abpusēji vienojušies uzņēmumi un abas biedrības. Atbalsts sportam esot dzelzceļa prioritāte un sadarbība ar dobelniekiem notiek pēdējos piecus gadus.

Autors: LETA / Foto: LETA