Valsts dzelzceļa administrācija (VDzA) nosūtījusi Satiksmes ministrijai un Latvijas dzelzceļa (LDz) padomei vēstuli, kurā lūgts “izvērtēt LDz vadošo amatpersonu – Edvīna Bērziņa un Aivara Strakšas – rīcību, rakstot iesniegumu ar nepatiesām ziņām tajā”, kas tādā veidā “rīkojot diskreditējošu kampaņu pret VDzA”, pauž VDzA vadītājs Juris Iesalnieks.

portālam BNN norāda Iesalnieks, VDzA vērsusies pret LDz tirgus kropļošanu, tādēļ LDz priekšsēdētājs Bērziņš un valdes loceklis Strakšas dažādām valsts un starptautiskajām organizācijām nosūtījuši iesniegumu ar maldīgu informāciju. Tas darīts, lai “diskreditētu administrācijas darbību un veidotu publiskas diskreditācijas un psiholoģiskas iebaidīšanas kampaņu pret Valsts dzelzceļa administrācijas vadītāju”.

Iesalnieks atzīmē, ka diskreditējoša kampaņa rīkota arī iepriekš – 2017.gadā, kad VDzA uzsāka administratīvā pārkāpuma lietvedību pret LDz par to, ka uzņēmums slēpis finanšu datus. Visas administrācijas, ieskaitot viņa paša, diskreditēšanas kampaņa atjaunota ar “vēl nebijušu zemiskumu un cinismu” šā gada 13.maijā, kad Bērziņš kopā ar Strakšas nosūtījis dažādām valsts un starptautiskajām organizācijām iesniegumu par Iesalnieka darbību.

Pēc Iesalnieka domām, LDz vadītāji tā rīkojas, jo VDzA iestājusies pret LDz ilgstoši īstenoto un dzelzceļa transporta nozarei būtisku kaitējumu nodarījušās kravu pārvadājumu tirgus kropļošanu. Tāpat VDzA esot novērsusi pretlikumīgus un nelietderīgus valsts budžeta līdzekļu tēriņus, kas paredzēti pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai. Vislielākais cinisms izpaužas tajā, ka LDz pasniedza VDzA 2018.gada 27.jūnija lēmumu attiecībā uz infrastruktūras maksas lielumu sabiedriskā pasūtījuma pasažieru pārvadājumiem kā pretlikumīgu priekšrocību nodrošināšanā AS Baltijas Ekspresis, kaut gan šis uzņēmums nemaz nenodarbojas ar pasažieru pārvadājumiem un Baltijas Ekspresim ar VDzA pieņemto lēmumu vispār nav nekāda sakara, norāda VDzA vadītājs.

Bērziņš un Strakšas savā iesniegumā norāda, ka «2018.gada 27.jūnijā Iesalnieks nolēma, ka ir jāveic grozījumi maksas aprēķināšanā. Viņaprāt, AS Baltijas Ekspresis maksājot par daudz». Šajā sakarā VDzA vērš uzmanību, ka pērnā gada 7.novembrī nekāds lēmums nav pieņemts, un par to LDz viss ir ļoti labi zināms. Strakšas pats vadījis sanāksmi par šo jautājumu.

Ņemot vērā, ka LDz ir minēto administratīvo lietu dalībnieks un gan Strakšas, gan Bērziņš ir piedalījušies ar šo procesu saistītajās darbībās, “var nešaubīgi un pamatoti secināt, ka abas personas, rakstot iepriekšminēto iesniegumu, ir apzinājušās, ka sniedz nepatiesas ziņas,” uzsver Iesalnieks.

Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: Pixabay