Maija otrajā pusē izskanējušie “šausmu stāsti” par situācija kravu pārvadājumos pa dzelzceļu Latvijā bija baumas, pirmdien žurnālistiem apliecināja AS Latvijas dzelzceļš (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš.

Pa dzelzceļu pārvadāto kravu apmērs maijā, pēc operatīvajiem datiem, sarucis par 2%, salīdzinot ar attiecīgo mēnesi pērn. Naftas produktu pārvadājumos bija kritums, savukārt ogles pārvadātas aptuveni tādā pašā līmenī, kādā pirms gada. Vienlaikus šogad piecos mēnešos kopumā pa dzelzceļu pārvadāto kravu apmērs ir ar plusa zīmi, salīdzinot ar 2016.gada pirmajiem pieciem mēnešiem.

LDz vadītājs piebilda, ka būtisks kāpums bija kravu pārvadājumos virzienā uz Ventspils ostu.

Bērziņš pastāstīja, ka šonedēļ tiksies ar Krievijas Dzelzceļa vadību un tostarp mēģinās tikt skaidrībā, kas varētu būt par pamatu attiecīgajiem “šausmu stāstiem”, kuri iezīmēja dramatisku situāciju tranzīta nozarē. Krievijas puse apliecinājusi, ka ierobežojumi kravu pārvadājumiem uz Latviju nav ieviesti.

Pagaidām Bērziņš izvairījās no pieņēmumiem par to, kas bija par pamatu attiecīgajām baumām.

Vienlaikus viņš atzīmēja, ka jebkurā gadījumā Latvijai jārēķinās ar Krievijas plāniem kravas primāri virzīt caur savām ostās, kurās veikti lieli ieguldījumi, taču patlaban kapacitāte nav pietiekama, lai Krievija varētu iztikt tikai ar savām ostām.

Maija otrajā pusē, atsaucoties uz anonīmiem avotiem, Reuters vēstīja, ka Krievijas Dzelzceļš atteicis vairākus pieprasījumus kravu pārvadājumiem uz Latvijas ostām. Tas skāris ogļu, naftas produktu un metālu kravas. Neoficiāli šāda rīcību tika saistīta ar Latvijas negatīvo nostāju pret projektu Nord Stream 2.

Autors: LETA / Foto: LETA