Šī gada rudenī vidēji nedēļā radio klausījās 81% jeb 1,357 miljoni Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Vismaz reizi dienā radio klausījās 61% jeb 1,24 miljoni Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā. Viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis 4 stundas un 23 minūtes, tas ir par 19 minūtēm vairāk nekā 2017. gada pavasarī, liecina Kantar TNS pētījums.

“Salīdzinot radio auditorijas pētījuma rezultātus pavasara un rudens periodos pēdējo divu gadu garumā, ir vērojama radio klausīšanās sezonalitāte. Rudens periodos palielinās kopējais radio patēriņš, radio vairāk klausās gan mājās, gan darbā. Līdzīgu tendenci varam vērot arī daļā radio staciju patēriņā, kad rudenī klausītāju skaits ir lielāks, nekā pavasarī.,” komentēja Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga.

Šī gada rudens periodā trīs klausītāko radio staciju tops pēc klausīšanās laika sadalījuma saglabājies tāds pats kā iepriekšējos pavasara un rudens periodos divu gadu laikā. Visvairāk klausītāju radio stacija ir Latvijas Radio 2, kuras klausīšanai veltīti 20,8% no visa kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā pēc klausīšanās laika sadalījuma ierindojas Radio Skonto ar 13,3 % lielu klausīšanās laika daļu, trešā klausītākā radio stacija ir ‘Latvijas Radio pirmais kanāls ar 8,7% lielu klausīšanās laika daļu.

Desmit Latvijā klausītāko radio staciju vidū 2017.gada rudenī vēl ierindojas Radio SWH (6,3%), Latvijas Radio 4 (5,5%), Eiropas hitu radio (4,9%) , SWH+ (4,0%), Star FM (4,0%), RETRO FM (3,4%) un Radio TEV (3,2%).

2017.gada rudens periodā radio staciju Latvijas Radio 2 vismaz reizi nedēļā klausījās 22,2% jeb 371 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, Radio Skonto 19,6% jeb 327 tūkstoši klausītāju un Radio SWH 13,6% jeb 227 tūkstoši klausītāju.

Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: SXC