Visvairāk klikšķu uz reklāmām Latvijā izdara lietotāji vecuma grupā no 55 līdz 69 gadiem, kā arī lietotāji vecumā no 45 līdz 54 gadiem. Vispopulārākā ierīce, kurā sastopamas reklāmas kampaņas, joprojām ir dators, liecina interneta pētījumu uzņēmuma Gemius jaunākais gemiusAdMonitor pētījums.
Saskaņā ar pētījuma datiem, Latvijas reklāmas klikšķu skaitu uz 1000 baneru ekspozīcijas reizēm ir 0,66% un tas nozīmē, ka vidēji uz katriem parādītajiem 1000 reklāmas baneriem tiek izdarīti 6,6-7 klikšķi. Savukārt visbiežāk klikšķus uz reklāmām veic Ukrainā (1,12% jeb aptuveni 11 klikšķi uz 1000 baneriem), Turcijā (1,04% jeb aptuveni 10 klikšķi) un Lietuvā (1,03% jeb aptuveni 10 klikšķi).
Jāatzīmē, ka, salīdzinot ar iepriekšējiem pārskatiem, klikšķu skaits Latvijā samazinās, jo 2016.gada otrajā pusē Latvijas šis rādītājs bija trešais lielākais no visām analizētajām valstīm ar 0,95%, taču 2017.gada pirmajā pusē to skaits kritās uz 0,69%.
Visās analizētajās valstīs tradicionālo baneru izmantošana reklāmas kampaņās joprojām ir izteikti populārāka par interaktīvajiem reklāmu formātiem. Latvijā tradicionālos banerus izmanto 90% reklāmas kampaņās, taču interaktīvos reklāmu formātus tikai 14% no visām kampaņām, kas ir zemākais rādītājs starp visām 13 analizētajām valstīm.
Pētījums norāda, ka tradicionālos reklāmas banerus Latvijā izmanto biežāk, taču atdeve interaktīvajām kampaņām ir krietni augstāka. Interaktīvajām reklāmām šis rādītājs ir 1,15%, bet tradicionālajiem baneriem tas ir tikai 0,38%. Tas nozīmē, ka Latvijas interneta lietotāji uz 1000 interaktīvajām ekspozīcijām uzspiedīs apmēram 11 reizes, taču uz tradicionālajiem baneriem gandrīz par trešdaļu retāk – apmēram 3,8 reizes.
Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: Pixabay