Latvijas ostās šī gada 11 mēnešu laikā ir pārkrauti 57,153 miljoni tonnu kravu, taču tas ir vairs tikai par 0,4% vairāk nekā līdzīgā periodā pērn. Ņemot vērā nelabvēlīgās tendences, nav izslēgts, ka šī gada kopējā bilance varētu samazināties līdz negatīvam rādītājam, liecina Satiksmes ministrijas apkopotā informācija.
Visvairāk pārkrautas beramkravas 30,986 miljoni tonnu apjomā, kas ir par 8% vairāk nekā pērn: ogļu daudzums bija 16,561 miljons tonnu (+15,9%), ķīmisko beramkravu – 2,514 miljoni tonnu (-14,3%), koksnes šķelda – 1,309 miljoni tonnu (+14%). Lejamkravas pārkrautas 15,508 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 15,2% mazāk nekā pirms gada: lielāko daļu veido naftas produkti – 14,777 miljoni tonnu (-15,4%), bet jēlnafta pārkrauta tikai 32 200 tonnu apmērā (-33,5%). Ģenerālkravas pārkrautas 10,658 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 7,2% vairāk nekā pirms gada: kravas konteineros pārkrautas 4,276 miljonu tonnu apmērā (+14,6%), kokmateriāli – 2,98 miljonu tonnu (-5,4%), ro-ro kravas – 2,956 miljoni tonnu (+14,5%).
Līderpozīcijā pārkrauto kravu apmēra ziņā ir joprojām Rīgas osta ar 31,116 miljoni tonnu, kas gan ir jau par 6,7% mazāk nekā pērn. Seko Ventspils osta ar 18,526 miljoniem tonnu (+8,6%) un Liepājas osta ar 6,058 miljoniem tonnu (+17,6%).
No mazajām Latvijas ostām lielākais kravu apgrozījums bija Skultes ostā – 762 800 tonnu (+11,2%), seko Mērsraga osta ar 390 800 tonnām (-5,2%) un Salacgrīvas osta ar 246 800 tonnām (-4,5%).
Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: LETA