Lai arī pērn ceļu satiksmes drošībā gūts ievērojams progress, sasniedzot zemāko avārijās bojāgājušo skaitu kopš neatkarības atjaunošanas, krustojumos joprojām notiek smagas avārijas. Aptuveni katrā astotajā pērn notikušajā sadursmē krustojumos automašīnas cietušas tik pamatīgi, ka remontā bija nepieciešams ieguldīt vairāk nekā tūkstoti eiro, liecina apdrošināšanas kompānijas BTA dati.

Apkopotā statistika par izmaksātajām kompensācijām KASKO un OCTA polišu īpašniekiem rāda, ka problēmas tradicionālajos “melno punktu” krustojumos nekur nav pazudušas, it īpaši Rīgā.

Daudzi no šiem krustojumiem jau sen zināmi kā “problemātiskie”. Minētajās ielās ikdienā ir liela automašīnu plūsma un daži no krustojumiem ir platāki, nekā ierasts, tādēļ autovadītāji nereti pārrēķinās un nepaspēj šķērsot krustojumu pirms sākusies automašīnu kustība no perpendikulāri esošās ielas. Daudzas avārijas notikušas, veicot kreiso pagriezienu, kad vadītājam šķiet, ka taisni vairs neviens nebrauks un uzsāk manevru, taču kāds cits vadītājs vēl pie dzeltenās gaismas cenšas pārbraukt krustojumu.

Tikai OCTA vai KASKO polise pērn paglāba vairākus tūkstošus autovadītāju no pamatīgiem izdevumiem pēc iekļūšanas avārijā. BTA apkopotā statistika rāda, ka gandrīz 2% no visiem gadījumiem transporta līdzekļi bija cietuši tik smagi, ka to remonts izmaksāja vairāk nekā 10 tūkstošus eiro vai arī īpašnieks saņēma kompensāciju par neatjaunojamu auto. 11% gadījumu remonta izmaksas bija 3-10 tūkstošu eiro robežās, bet ceturtajā daļā gadījumu – no viena līdz trīs tūkstošiem eiro.

Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: LETA