Lasi laikraksta VENTSPILNIEKS.LV jaunākajā numurā!

1125

Lasītāji Ventspilī savās pastkastītēs saņēmuši laikraksta VENTSPILNIEKS.LV jaunāko – 79. numuru!

Neieklausoties plašajos tranzīta un pārvadātāju nozares ekspertu un uzņēmumu iebildumos, valdība zaļzemnieka Māra Kučinska vadībā un par nozari atbildīgā Satiksmes ministrija ar Ulda Auguļa (ZZS) “svētību” turpina uzstāt uz nepieciešamību īstenot apjomīgo dzelzceļa elektrifikācijas projektu. Diemžēl, virzot projektu, tiek noklusēts, ka šis projekts var izmaksāt daudzkārt dārgāk, nekā iepriekš minēts. Biedrība “Baltijas asociācija – Transports un loģistika” (BATL) atklājusi, ka no sabiedrības tiek slēpta patiesā dzelzceļa elektrifikācijas cena – kopējās projekta pirmās kārtas izmaksas būs vismaz par 230 mlj. eiro lielākas un pārsniegs 670 mlj. eiro. Turklāt ar elektrifikācijas projekta īstenošanu Rīgas virzienā, strauji tiks pārdalītas kravas no Ventspils un Liepājas uz Rīgas virzienu.

Līdz 13. Saeimas vēlēšanām atlikušas tikai pāris nedēļas, bet atsevišķas politiskās partijas, kurām ir īpaši plašs biedru loks un, kas ir īpaši svarīgi, plaša pārstāvniecība pašvaldībās, “dedzina” finanšu līdzekļus uz nebēdu. Trīs nedēļas pirms parlamenta vēlēšanām Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) apkopotajos partiju aģitāciju tēriņos divi politiskie spēki izvērsušies ar īpašu vērienu. Nav grūti uzminēt, kuri ir šie politiskie spēki. Protams, ka tie, kuri sevi dēvē par “sociāldemokrātiem”, “zaļajiem” un “saimniekiem savā zemē” – partija “Saskaņa” un Zaļo un zemnieku savienība (ZZS). Tādēļ nav jābrīnās, kur šie politiskie spēki guvuši tik milzīgas summas, lai aģitācijā varētu tā šķiesties – esi ticis “robā”, finansiāla rakstura nodevas partiju kasēs ir kā dabiska nodeva. Obligātais pasākums kā politiskie mesli.

Latvijas ostās šī gada astoņos mēnešos kopumā pārkrautas 43,468 mlj. tonnu kravu, kas ir par 0,9% vairāk nekā līdzīgā laika periodā pērn. Kā liecina Satiksmes ministrijas apkopotie dati, kravu apgrozījuma negatīvā bilance turpina samazināties Ventspils ostā, kur astoņu mēnešu laikā pārkrautas 13,274 mlj. tonnu kravu. Salīdzinājumā ar 2017. gadu bilance joprojām ir negatīva (-11,9%), taču joprojām ir vērojama tendence tai pakāpeniski samazināties. Baltijas ostu mērogā situācija Latvijai gan nav iepriecinoša, jo arvien aktīvāka kravu apgrozījumā ir Lietuvas lielākā osta Klaipēda, ar kuras pūliņiem kaimiņi arvien samazina apgrozījuma starpību starp līderi Latviju.

Vasaras brīvlaiks ir beidzies. Skolēni atgriezušies skolas solos un vienlaikus arī kioskos un pie lielveikalu kasēm, lai sagādātu iecienītos našķus – kolu, čipsus, šokolādes batoniņus utt. Krīt acīs, ka daži no jaunajiem pircējiem nepārprotami pārsniedz svaru, kāds viņu vecumā pienāktos, lai neteiktu, ka viņi ir pamatīgi resni. Cēlonis – neveselīga pārtika.

Šie ir tikai daži no tematiem laikraksta jaunākajā numurā. Meklē laikrakstu savā pastkastītē!

Laikraksts ir bezmaksas izdevums, kuru izdod biedrība Par taisnīgumu un atklātību. Ja gadījumā neesat saņēmuši laikrakstu, rakstiet mums e-pasta vēstuli redakcija@ventspilnieks.lv!

Nākamais numurs iznāks 28.septembrī!