Kamēr aizsalis Rīgas līcis un Somu līcis, Ventspils ostā aug kravu apgrozījums

2267

Saistībā ar ledus izveidošanos Somu līcī un Rīgas jūras līcī pēdējā laikā ir pieaudzis pieprasījums pēc Ventspils ostas pakalpojumiem, bet Liepājas osta pagaidām kravu intensitātes pieaugumu šī iemesla dēļ nejūt, informē ostu pārvaldes.

Piemēram, nedēļas beigās Ventspils ostā kāds kuģis pārkāva ogļu kravas, ko bija paredzēts vest uz Rīgas ostu, bet kapteinis atteicies vest kravas caur Rīgas jūras līci ar ledus apstākļiem nepiemēroto kuģi.

Pašlaik reidā ir vēl viens kuģis, kas ledus situācijas dēļ kravas pārkraus tieši Ventspils ostā.

Ventspils brīvostas vadība ir pārliecināta, ka pieprasījums pēc Ventspils ostas pakalpojumiem tikai pieaugs. Taču ir bijuši gadi, kad Somu līcis aizsalst jau oktobra beigās un novembrī, un ziemas navigācijas periods beidzas maijā. Pēdējo reizi tā esot bijis pirms apmēram pieciem gadiem. Pēc Ventspils brīvostas vadības domām, šajā laikā ietekmi izjutīs arī Rīgas osta.

Savukārt neaizsalstošā Liepājas osta pagaidām neizjūt kravu intensitātes pieaugumu aizsalušā Somu līča dēļ. Tomēr iepriekš Liepājas osta ne vienu reizi vien attaisnojusi savas neaizsalstošās ostas priekšrocības un varējusi pieņemt un apkalpot kuģus, kas nevar sala dēļ sasniegt plānoto ostu, līdzīgi kā Ventspils, norāda ostas kapteinis Pēteris Gudkovs.

Kopš piektdienas ledus pārklājis Rīgas jūras līča lielāko daļu, liecina satelītu dati. Rīgas līcī iespējami apgrūtinājumi kuģu satiksmei, tajā skaitā ceļā no Rīgas ostas līdz Irbes šaurumam.

Autors: Ventspilnieks/LETA / Foto: LETA