Kopš pērnā gada jūnija visas valsts iestādes savstarpējai saziņai izmanto vienoto digitālo pastkastīti jeb e-adresi, bet no šā gada 1.janvāra savu e-adresi var izveidot ikviens interesents. Kopš e-adreses darbības sākuma nosūtīto un saņemtu ziņojumu skaits sasniedzis jau 300 000, informēja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārstāve Vija Krieviņa.
Pēc e-adresē saņemto ziņojumu skaita visbiežāk ziņas saņēmis Valsts ieņēmumu dienests, Uzņēmumu reģistrs, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra, Nacionālais veselības dienests, no ministrijām – Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, Finanšu ministrija un Izglītības un zinātnes ministrija. Pašvaldību vidū visbiežāk ziņojumi nosūtīti uz Rēzeknes novada pašvaldību, Rīgas sociālo dienestu un Rīgas domi.
Aktīvākie e-adreses lietotāji – ziņojumu nosūtītāji – valsts iestāžu vidū ir Valsts ieņēmumu dienests, Uzņēmumu reģistrs, Valsts policija, VRAA, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, Uzturlīdzekļu garantijas fonda administrācija un Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija. Trīs aktīvākās pašvaldību iestādes e-adreses ziņojumu nosūtīšanā bijušas Liepājas pilsētas pašvaldības, Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments un Rīgas bāriņtiesa.
Digitālā pastkastīte jeb e-adrese iedzīvotājiem un uzņēmējiem rada iespēju visu saziņu ar valsts un pašvaldību iestādēm turpmāk veikt elektroniski un vienuviet – savā e-adresē. E-adrese neaizstāj e-pastu – izveidojot e-adresi, ir iespēja norādīt savu e-pasta adresi, uz kuru tiks sūtīta informācija par saņemtajiem ziņojumiem, bet ne paši ziņojumi. Pašlaik e-adresi lieto visas valsts un pašvaldību iestādes, kā arī par e-adreses lietotājiem kļuvušas vairāk nekā 3000 privātpersonas.
Savu e-adresi vari izveidot portālā Latvija.lv, izmantojot personas apliecību (eID karte), mobilo aplikāciju eParaksts mobile vai eParaksts karti juridiskām personām.
Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: VARAM