Iespējams, tomēr varētu atsākt kursēt vilciens Ventspils-Rīga

3501

Lai arī pēdējo gadu laikā izskanējis stingrs noraidījums pasažieru vilciena iespējamo reisu atjaunošanā maršrutā starp Rīgu un Ventspili, tomēr, iespējams, nākotnē tas tomēr varētu notikt. 

Ventspilnieks.lv vakar jau ziņoja, ka pirmdien Ventspils stacijā pēc ilga laika atkal piestāja pasažieru vilciens. Tas gan nebija regulāras pasažieru pārvadāšanas plūsmas atjaunošana, bet gan VAS Latvijas Dzelzceļš un tā paspārnē esošo uzņēmumu vadības vizīte Ventspilī.

Vizītes laikā, kurā piedalījās arī Ventspils brīvostas pārvaldes vadība, tomēr pieskārās jautājumam par iespējamu Ventspils-Rīga pasažieru vilciena līnijas atjaunošanu.

Kā ziņo Ventspils televīzija, šajā situācijā lomu spēlē vairāki aspekti – pirmais no tiem ir ātrums. Lai būtu pieprasījums, jābūt īpašam piedāvājumam, piemēram, braucienam ar vilcienu uz galvaspilsētu jāpatērē mazāk laika nekā ar autobusu. Līdz šim arī Ventspils pašvaldība, kura dotē tai piederošo uzņēmumu Ventspils reiss un līdz ar to tai ir svarīgi pārvadāt pēc iespējas vairāk pasažieru, bija pret šādas dzelzceļa līnijas turpmāku pastāvēšanu.

Iniciatīva nāk no Pasažieru vilciena puses. “Tas ir, man liekas, pats svarīgākais, un tās izvērtēšanas rezultātā, ja mēs sapratīsim, kā mēs kādu ātrumu varam maksimāli iegūt, tad, protams, mēs nāksim arī pie pašvaldības,” vietējai televīzijai sacīja Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Ventspils ir vienīgā lielā pilsēta, no kuras uz Rīgu nekursē pasažieru  vilciens. Apsverot šī jautājuma risināšanas tehniskos un ekonomiskos aspektus, tiks pieņemts galīgais lēmums, taču runāt par konkrētu tā ieviešanas laiku ir par ātru, norāda uzņēmums.

Uz Ventspili pasažieru vilcieni diemžēl nekursē jau kopš 2010. gada. Tomēr Autotransporta direkcijā toreiz norādīja, ka vilciens maršrutā Rīga-Ventspils-Rīga atcelts tikai uz laiku, kamēr uzlabosies ekonomiskā situācija valstī.

Tiesa, pirms tam pārvadājumi tika pārtraukti jau 2001. gadā, taču septiņus gadus vēlāk tos atjaunoja. Tā bija viena no vecākajām līnijām Latvijas dzelzceļa vēsturē, kas sāka darboties 1901. gada. Uzskatot, ka šī līnija ir nerentabla, tā tika slēgta.

Ventspils ir pieskaitāma pie tā dēvētajām “strupceļa stacijām” jeb stacijām, kuras nekur neved. Savulaik bija regulāra satiksme arī virzienā Ventspils – Liepāja, taču to, neskatoties uz plašiem iedzīvotāju protestiem, slēdza jau 1996.gadā. Laiks iet uz priekšu, bet nesen atjaunotā skaistā dzelzceļa stacija (neatjaunot nedrīkst, jo tas ir valsts nozīmes arhitektūras piemineklis!) vientuļi stāv tukša un (tāpat kā daudzi ventspilnieki) cer, ka drīzā nākotnē šeit atkal apkalpos pasažierus.

Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: Ekrānšāviņš no Ventspils brīvostas pārvaldes ieraksta Facebook