Lai palielinātu dzelzceļa kravu pārvadājumu pakalpojumu efektivitāti un nodrošinātu klientiem ekonomiski izdevīgu kravu piegādi “līdz klienta durvīm” – Ventspils ostas termināliem, AS Baltijas Ekspresis ir uzsākusi vagonu padošanas novākšanas tehnoloģiskās operācijas Ventspils pilsētas dzelzceļa mezglā pašu spēkiem, informēja uzņēmumā.

Pirmo 57 ogļu vagonu sastāvu Baltijas Ekspresis manevru brigāde no Ventspils 1 stacijas nogādāja izkraušanai līdz AS VENTSPILS TIRDZNIECĪBAS OSTA piederošiem dzelzceļa pievedceļiem. Tieši Baltijas Ekspresis nogādāja līdz termināla teritorijai kravas vagonus. Līdz šim uzņēmums nodrošināja kravu pārvadājumus tikai no nodošanas stacijas Daugavpilī līdz Ventspils stacijai, tālāk to līdz šim varēja darīt vienīgi starpnieks un Latvijas Dzelzceļš meitasuzņēmums SIA LDz Cargo.

“Šis ir nozīmīgs notikums gan AS Baltijas Ekspresis darbiniekiem, gan klientiem. Pēc nopietna sagatavošanās darba mums beidzot ir izdevies nodrošināt pilna servisa pakalpojumu mūsu klientiem – kravas saņēmējiem. Esmu pārliecināts, ka privāta kravu pārvadātāja spēja ekonomiski neatkarīgi un brīvi organizēt pārvadājumus, ir svarīgs un izšķirošs faktors dzelzceļa kravu pārvadājumu konkurētspējas uzlabošanai un kravu apjoma lejupslīdes samazināšanai Latvijas sliežu ceļu tīklā,” stāsta Baltijas Ekspresis valdes priekšsēdētājs Māris Bremze.

Kā skaidro Bremze, bija nepieciešama Valsts dzelzceļa administrācijas iejaukšanās un vairāk nekā pusgads, lai Baltijas Ekspresis varētu vienoties ar Latvijas Dzelzceļš un SIA LDz Cargo un nogādāt kravas līdz termināla teritorijai.

“Manuprāt, ir pienācis brīdis nopietni pārvērtēt situāciju dzelzceļa nozarē, jo, neskatoties uz centieniem atvērt dzelzceļa sistēmu konkurencei, to skaitā pirms 10 gadiem paveikto LDz reorganizāciju, joprojām privātie pārvadātāji nevar realizēt likumdošanā nostiprinātās tiesības brīvi piekļūt dzelzceļa infrastruktūrai un būt ekonomiski neatkarīgi, piedāvājot pārvadājumu pakalpojumus. Lai gan LDz kā infrastruktūras pārvaldītājs nedrīkst ietekmēt un iesaistīties dzelzceļa pārvadājumu biznesā, LDz saikne ar meitas uzņēmumu LDz Cargo ir tik cieša, ka pēc mana ieskata LDz praktiski darbojas kā kravu pārvadātājs,” tā Bremze.

Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: Baltijas Ekspresis