Autotransporta direkcija piedāvā slēgt trīs, kā tā norāda, “ļoti nerentablus maršrutus” un samazināt reisus vairākos citos maršrutos. Divi no šiem trim maršrutiem ir tieši Ventspils novadā, pret kuru slēgšanu jau iepriekš noraidoši izteikušies novada iedzīvotāji un pašvaldības pārstāvji.
Divi no trim slēgšanai ieteiktajiem maršrutiem ir Ventspils novadā. Vasaras sezonā līdz šim divas reizes dienā kursēja mazas ietilpības autobuss no Ventspils uz Mazirbi un atpakaļ. Tas ir vienīgais sabiedriskā transporta maršruts, kas kursē no Ventspils pa Kolkas šoseju un apkalpo mazapdzīvotos piekrastes ciemus Ventspils un Dundagas novados – Liepeni, Ovišus, Lūžņu, Miķeļtorni un citus. Lai arī pasažieru skaits nav liels, tomŗ attālo ciemu iedzīvotājiem tā ir vienīgā iespēja nokļūt gan novada pašvaldībā Ventspilī, gan pagasta centrā Tārgalē. Skolēni gan šo autobusu neizmanto.
Jau ziņojām, ka janvāra sākumā, kad parādījās ziņas par iespējamo maršrutu slēgšanu, Kurzemes plānošas reģions asi iebilda pret šī maršruta slēgšanu, piedāvājot iespēju gan samazināt kursēšanas dienu skaitu, gan pagarināt maršrutu kā senāk – līdz pat Kolkai, padarot divejādā ziņā arī tūristiem saistošāku.
Divi reisi darbadienās ir maršrutā Ventspils – Blāzma – Ugāle – Usma – Ugāle. Garš maršruts, taču to direkcija uzskata par nelietderīgu, jo pastāv alternatīvas, var arī iekļaut citos maršrutos.
Trešais ieteicamais maršruts slēgšanai ir Jelgava – Garoza.
Arī samazināmo reisu vidū skar Ventspils novadu. Runa ir par diviem autobusu reisiem maršrutā Ventspils – Liepāja. Direkcija iesaka slēgt divus reisus sestienās un svētdienās. Šobrīd nodrošināti kopumā astoņi reisi brīvdienās, pirmie atiet plkst. 6.25 un 6.45 no Liepājas, papildus tam ir četri reisi caur Kuldīgu. Direkcija uzsver, ka ir nepieciešams izvērtēt iespēju saglabāt tikai divus reisus uz katru pusi, mainot kursēšanas laiku, kas piemērotāks brīvdienām.
Autotransporta direkcijas vadītājs Kristiāns Godiņš trešdien notikušajā preses konferencē gan norādīja, ka savulaik pašvaldības bija iniciējušas rosinājumu, ka tās varētu līdzfinansēt maršrutu tīkla uzturēšanu, lai saglabātu tīklu esošā apjomā. Taču, lai to varētu izdarīt, bija nepieciešamas izmaiņas normatīvos. Izmaiņas tika sagatavotas, taču beigu beigās pašvaldības pašas šo ieceri noraidījušas, apgalvoja Godiņš.
Pērn kopumā tika pārvadāti 29,3 miljoni pasažieru, kas ir par 600 00 mazāk nekā gadu iepriekš, liecina Autotransporta direkcijas dati.
Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: LETA