Viens no priekšnoteikumiem, lai brauciens sabiedriskajā transportā nesagādā nepatīkamus pārsteigumus, ir derīga braukšanas biļete. Tāpēc iesakām vienmēr iegādāto biļeti ne tikai paņemt no autobusa vadītāja, bet arī pārbaudīt, vai tā ir derīga.

Biļete ir dokuments, kas apliecina pasažiera braukšanas tiesības sabiedriskajā transportlīdzeklī. Tāpēc ir ļoti svarīgi, lai biļete tiktu ne tikai iegādāta, bet arī paņemta, nevis atstāta autobusa vadītājam. Tam ir vairāki iemesli:

  1. pasažieris bez biļetes ir uzskatāms par “zaķi”, un šajā gadījumā kontrole pasažierim var piemērot līgumsodu par braukšanu bez biļetes ( “Ventspils reisam” tie ir 25 eiro) vai izsēdināt no autobusa;
  2. nepaņemta biļete veido nekorektu statistiku par reisa vai visa maršruta pieprasījumu, un tas var būt iemesls to slēgšanai.

Ja pasažieriem līdzi ir lielāka bagāža vai kāds mājas mīlulis, nepieciešams iegādāties bagāžas biļeti. Atgādinām, ka starppilsētu un novada maršrutos bagāžas biļeti nevar iegādāties iepriekšpārdošanā; tas jādara pie autobusu vadītāja konkrētajā reisā, savukārt Ventspils pilsētas sabiedriskā transporta maršrutos par bagāžas pārvadāšanu vienkārši jāiegādājas otra braukšanas biļete.

Svarīgi ievērot, ka arī tiem pasažieriem, kuriem ir tiesības izmantot braukšanas maksas atlaides, tāpat ir jābūt biļetei ( tā dēvētā nulles biļete). Svarīgi atcerēties, ka pasažierim, kuram ir tiesības uz braukšanas maksas atvieglojumiem, bagāžas pārvadāšanai  atlaides netiek piemērotas.

Bez maksas pārvadā kruķus, bērnu ratiņus, invalīdu ratiņkrēslus (ja ir klāt persona, kas šos palīglīdzekļus izmanto), rokas bagāžu (60x40x20 cm), kā arī suni, kas sniedz pavadoņa vai asistenta pakalpojumu.

 

20.06.2022. / Autors: PSIA “Ventspils reiss” / Foto: Ventspilnieks.lv arhīvs