Ir noslēgusies piedāvājumu vērtēšana konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu nākamajos 10 gados sešās maršrutu tīkla daļās. Četrās noteikti uzvarētāji, bet tīkla daļās “Ventspils” un “Jelgava, Dobele” tika veikta atkārtota piedāvājumu pārvērtēšana. Saskaņā ar VSIA “Autotransporta direkcija” (ATD) informāciju septiņās lotēs tiks izsludināts jauns konkurss.

ATD pārstāve Zane Plone laikrakstu “Ventspilnieks.lv” informēja, ka jauns konkurss par sabiedriskā pakalpojuma nodrošināšanu, tajā skaitā arī lotē “Ventspils”, tiks izsludināts jau tuvākajā laikā. Tā kā sākotnēji iesniegtie pretendentu piedāvājumi neatbilda konkursa nolikuma un/vai Tehniskās specifikācijas prasībām, atkārtotu konkursu izsludinās septiņās lotēs – “Talsi, Tukums”, “Jelgava, Dobele”, “Valmiera, Valka, Smiltene”, “Gulbene, Alūksne, Balvi”, “Madona”, “Rēzekne, Ludza” un “Ventspils”.

Ar reģionālo autobusu pakalpojumu konkursu līdz šim vairākās daļās, tajā skaitā arī lotē “Ventspils”, gājis kā pa celmiem. Iepriekš par uzvarētāju šajā lotē ATD atzina AS “Talsu autotransports”, taču pēc tam, kad PSIA “Ventspils reiss” konkursa rezultātus apstrīdēja, Iepirkumu uzraudzības birojs konstatēja, ka, izvērtējot AS “Talsu autotransports” piedāvājumā iekļauto izmaksu pamatotību un spēju iesaistīt pakalpojumu sniegšanā bezizmešu autobusus, ATD pieļāvusi atsevišķus pārkāpumus.

Ventspilnieki cerēja, ka “Ventspils Reiss” piedāvājums būs viskonkurētspējīgākais – kvalitatīvākais un lētākais. Jo, kā uzņēmums norādīja pēc zaudējuma pirmajā konkursā: “No visiem pretendentiem 16 lotēs PSIA “Ventspils reiss” vienīgais saņēma maksimāli iespējamo punktu skaitu par tehnisko piedāvājumu, 100% apmērā izpildot visas pasūtītāja prasības.” Tomēr pēc AS “Talsu autotransports” izslēgšanas ATD par uzvarētāju atzina nākamo pretendentu – personu apvienību SIA “Sabiedriskais autobuss” un AS “Nordeka” ar piedāvāto cenu 0,8911 EUR/km, kura konkursa vērtējumā bija ieguvusi otru lielāko punktu skaitu. Taču pēc PSIA “Ventspils Reiss” un vēl citu pārvadātāju iesniegumu izskatīšanas IUB Iesniegumu izskatīšanas komisija konstatēja, ka SIA “Sabiedriskais autobuss” un AS “Nordeka” piedāvājumā nebija ietvertas visas izmaksas, kas saistītas ar iepirkuma līguma izpildi, turklāt vērtēšanas laikā finanšu piedāvājums ticis grozīts. Tā kā likums šādu iespēju neparedz, arī šī personu apvienība tika atzīta par neatbilstošu.

Tā kā konkurss paredz sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2030. gadam, uzvara tajā ikvienam pretendentam ir ļoti būtiska, jo garantē darbu un tātad arī uzņēmuma stabilitāti, deviņus gadus ilgam laika periodam. Aptuvenās izmaksas visu reģionālo autobusu maršrutu nodrošināšanai minētajam periodam tiek lēstas starp 460 – 500 miljoniem eiro. 

Konkurss par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu ar autobusiem līdz 2030. gadam 16 maršrutu tīkla daļās tika izsludināts 2019. gada jūlijā.

Līgums ar konkursa uzvarētāju, kas stāsies spēkā 2021. gada 1. augustā, jau noslēgts piecās maršrutu tīkla daļās – “Liepāja”, “Kuldīga, Saldus”, “Pierīga”, “Bauska” un “Daugavpils, Krāslava”. Savukārt atkārtots konkurss par iespēju sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla daļā “Cēsis”, “Limbaži, Sigulda”, “Ogre, Aizkraukle” un “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” atkārtoti tika izsludināts 2020. gada jūlijā. Tagad zināms, ka lotē “Cēsis” uzvarējusi  AS “Nordeka”, lotē “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” – SIA “Tukuma auto”, lotē “Limbaži, Sigulda” – AS “Nordeka”, bet lotē “Ogre, Aizkraukle” – AS “Liepājas autobusu parks”.

Savukārt sabiedriskā transporta nepārtrauktības nodrošināšanai laika periodam, kad iepriekšējiem līgumiem beidzies līguma termiņš, bet konkursa uzvarētāji vēl nav zināmi, ATD atsevišķās maršruta tīkla daļās līdz 2021. gada 31. decembrim (ar iespēju nepieciešamības gadījumā līguma darbības termiņu pagarināt vēl par 6 mēnešiem) noslēdza īstermiņa līgumus. Piedaloties atklātā konkursā, pakalpojuma sniegšanas tiesības ieguva arī “Ventspils Reiss”.

Tas nozīmē, ka “Ventspils Reiss” arī šogad nodrošinās sabiedriskā transporta pakalpojumus starppilsētu maršrutos uz Rīgu, Liepāju, Jelgavu, Kuldīgu un Dundagu, ko apkalpoja arī līdz šim, kā arī no 1. janvāra apkalpo arī Ventspils novada maršrutus, ko iepriekš nodrošināja SIA “Sabiedriskais autobuss”.

Tā kā šis ir īstermiņa līgums, kvalitātes prasības atbilst tām, ko pārvadātāji nodrošina jau šobrīd un kuru izpildei papildu investīcijas nav nepieciešamas. Noteikts, ka temperatūrai autobusa salonā jābūt robežās no +160C līdz +240C (atbilstoši sezonai), kā arī 10% autobusu jābūt pielāgotiem personu ar funkcionāliem traucējumiem pārvadāšanai. Starppilsētu maršrutos autobusu vidējais vecums nedrīkst pārsniegt 10 gadus, kā arī jānodrošina bezskaidras naudas norēķini, izmantojot bezkontakta karti. Novada maršrutos autobusu vidējais vecums nedrīkst pārsniegt 20 gadus.

 

26.01.2021. / Autors: Ilona Bērziņa  / Foto: Publicitātes