BijušaisVAS Latvijas dzelzceļš meitasuzņēmuma LDz loģistika vadītājs Verners Lūsis ticis pratināts gan pēc Polijas, gan Lietuvas prokuratūras lūguma. Turklāt “Lūša jautājums” nopietni satraucis kā Satiksmes ministrijas vadību, tā arī, kā izrādās, smagos noziegumos apsūdzēto un ar Lūsi cieši saistīto Aivaru Lembergu. Saeimā pat notikusi speciāli šim jautājumam veltīta sanāksme, kurā piedalījies arī pats ilgstošās tiesvedībās aizņemtais Lembergs, svētdienas vakarā ziņoja TV3 raidījums Nekā personīga.
Pēc TV3 ziņotā, šī slepenā tikšanās notikusi uzreiz pēc Lūša aizturēšanas, ar kuru jau ilgus gadus ir ciešas saiknes Lembergam. Tieši senās draudzības un ciešo saikņu dēļ Saeimā arī notikusi šī tikšanās, kurā piedalījies arī Lembergs, kā arī satiksmes ministrs Uldis Augulis un viņa padomnieks Artis Stucka. Tiesa, visi minētie gan kategoriski noraida faktu, ka tikšanās laikā tiktu runāts tieši par Lūša gadījumu.
Pēc Nekā personīga vēstītā, Polijas pilsētas Bjalostokas prokuratūra Lūsi tur aizdomās par krāpniecību ar pievienotās vērtības nodokli. Lietuvas pilsētas Paņevežas prokuratūra vēlējusies iztaujāt Lūsi kā liecinieku kriminālprocesā, kas saistīts ar citiem cilvēkiem. Abos gadījumos Lūsis pratināts Finanšu policijā. Prokuratūras preses sekretāre Aiga Šēnberga raidījumam norādījusi, ka nevar ne apstiprināt, ne noliegt, ka Lūsis pratināts Finanšu policijā.
Lietuva aizturēja Lūsi, jo viņš bija izsludināts starptautiskajā meklēšanā. Starptautiskais orderis attiecas arī uz Latvijas likumsargiem, kuriem arī bija visas iespējas Lūsi aizturēt, tomēr Iekšlietu ministrija atteicās atklāt, cik ilgi laiku Lūsis bija starptautiskajā meklēšanā.
Lūsis jau tālajā 2005.gadā kļuva par AS Ventbunkers valdes locekli, kas tolaik pārstāvēja Lemberga intereses. Par ciešo draudzību un saiknēm liecina arī kāda noklausīta saruna Lemberga krimināllietā. Lūsi Lembergs ir pieminējis kādā sarunā Kopenhāgenā 2005. gadā, tiekoties ar saviem biznesa partneriem Ansi Sormuli un Gintu Laiviņu Laivenieku. Šo sarunu ierakstīja Satversmes aizsardzības biroja Dānijas partnerdienests un to prokuratūra pievienoja lietai par Lemberga iesaisti Ventspils tranzītuzņēmumos.
Arī sarunā ar Laiviņu Laivenieku smagos noziegumos apsūdzētais Lembergs piemin Lūsi. Viņa uzdevums bijis ietekmēt situāciju AS Ventbunkers, lai Lembergam nevajadzētu pārāk strauji kārtot parādu.
“Lūsis ir strādājis Ventspilī. Es viņu pazīstu. Man ar viņu sen nav bijušas nekādas darīšanas. Es gan esmu viņu Rīgā saticis, kaut kāda liela apspriede bija dzelzceļniekiem, tad es viņu satiku, uz pāris vārdiem,” tā savā manierē izvairīgi par savām saistībām ar Lūsi skaidroja Lembergs.
2008.gadā, kad Latvijas kuģniecību kontrolēja partijas Latvijai un Ventspilij pašreizējais valdes loceklis Imants Sarmulis, Lūsis nokļuva kuģniecības meitasfirmas LSC Shipmanagement valdē. 2010.gadā sākās Lūša karjera Satiksmes ministrijā. Kad Augulis pirmo reizi kļuva par satiksmes ministru, viņš Lūsi pieņēma darbā lidostas Rīga valdē. Savukārt pēc tam, kad 2016.gada Augulis atkal kļuva par satiksmes ministru, Lūsis kļuva par LDz loģistika vadītāju. Augulis gan liedzas, ka būtu lēmis par Lūša pieņemšanu darbā.
Tikmēr pats Lūsis paralēli darbam valsts uzņēmumos saimniekojis savā privātbiznesā un nodarbojies ar degvielas tirgošanu. 2014.gadā viņa uzņēmums TF Europa sasniedza apgrozījumu 20 miljonu eiro apmērā, taču gadu vēlāk tas bija vairs tikai 800 000 eiro, bet pēc tā uzņēmumu pārcēla uz Ventspili un tika likvidēts.
Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: LETA