Pirmo reizi 12 gadu laikā “Apple” ir izstūmis “Samsung” no līderpozīcijas, amerikāņu giganta ražojumam veidojot vairāk nekā piektdaļu pagājušajā gadā pārdoto telefonu, liecina Starptautiskās datu korporācijas (IDC) dati, tikmēr “Samsung” ieņēma 19,4% tirgus daļu, kam sekoja Ķīnas uzņēmumi “Xiaomi”, “OPPO” un “Transsion”, trešdien, 17.janvārī, ziņo britu raidorganizācija BBC.
Saskaņā ar IDC datiem viedtālruņu pārdošanas apjoms pasaulē pagājušajā gadā sasniedzis gandrīz 1,2 miljardus, kas ir par 3% mazāk nekā iepriekšējā gadā un zemākais rādītājs desmit gadu laikā. Ekonomiskās problēmas likušas patērētājiem samazināt izdevumus, taču eksperti paredz, ka gaidāmā gada laikā tirgus atveseļosies.
Neskatoties uz viedtālruņu pārdošanas apjoma kritumu pasaulē, “Apple” ir kļuvis par “lielāko uzvarētāju”, pērn pārdodot vairāk nekā 234 miljonus tālruņu, atsaucoties uz IDC datiem, ziņo BBC. Šie panākumi gūti, neskatoties uz regulatīvajām problēmām Eiropā un pieaugošo “Huawei” konkurenci Ķīnā.
Arī “Apple” stratēģijas, piemēram, telefonu apmaiņas piedāvājumi un bezprocentu aizdevuma plāni, veicinot pieprasījumu.
Savukārt “Samsung”, līdz šim pasaulē vadošais atmiņas mikroshēmu, viedtālruņu un televizoru ražotājs, piedzīvojis kritumu pasaules viedtālruņu tirgū. “Samsung” nesen ziņojis par zemāku peļņu, nekā prognozēts, vājā globālā pieprasījuma dēļ.
Papildu problēmas “Samsung” rada arī pieaugošā konkurence, ko rada lētāki “Android” modeļi, kas piesaista patērētājus, kuriem ir svarīga cena un attīstības tirgus.
Taču IDC norādījis uz viedtālruņu tirgus pārmaiņām, pieaugot “Android” pakalpojumu sniedzēju skaitam, kas sadrumstalo tirgu, un klientiem arvien vairāk priekšroku dodot salokāmiem tālruņiem un mākslīgā intelekta iespējām.
19.01.2024. / Autors: BNN / Foto: Unsplash