Visā valsts teritorijas gaisa temperatūra ir virs nulles un īpaši slideni daudzviet kļuvuši ceļi, kas ziemā tiek uzturēti ar sniega kārtu – tie ir grants seguma ceļi, pārsvarā vietējās nozīmes. Īpaši sarežģīti izbraucami uz ceļiem ir uzkalni un strauji pagriezieni, tas ir jāņem vērā arī plānojot kravu piegādi. Savukārt braukšanas apstākļi un valsts galvenās un reģionālās nozīmes autoceļiem ir apmierinoša, brīdina VAS Latvijas Valsts ceļi.
Piebrauktā sniega kārta patlaban ir noklāta ar ūdeni, kas veidojas sniegam kūstot, kā arī nokrišņu dēļ. Sala laikā kaisīto smilti no ceļa noskalo ūdens. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ziemā piebraukto sniega kārtu uz grants autoceļiem rievo, taču, kūstot sniegam, izkūst arī rievas. Savukārt naktī un rīta stundās, kad temperatūra noslīd zem nulles, izkusušais sniegs atkal sasalst un veidojas apledojums.
Autovadītāji aicināti būt īpaši uzmanīgiem, braucot pa vietējās nozīmes autoceļiem izvēlēties ceļa seguma stāvoklim atbilstošu, drošu braukšanas ātrumu, ieturēt lielāku distanci līdz priekšējam automobilim, kā arī neveikt straujus manevrus, lai izvairītos no iespējamajiem negadījumiem.
Grants autoceļi ziemā netiek kaisīti ar sāli, tie tiek uzturēti ar sniega kārtu. Uzturētāji arī veic grants ceļu apstrādi ar pretslīdes materiāliem satiksmei bīstamākajos posmos, kā arī veic rievu izveidi apledojumā. Virsmas rievošanu var veikt uz grants autoceļiem ar vismaz piecu centimetru sniega vai apledojuma biezumu. Grants ceļu apstrādes laiks ar pretslīdes materiāliem netiek normēts.
Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: LETA