Latvijā pircējiem aizvien būtiskāks kļūst zemākās cenas aspekts. Tā, vērtējot kritērijus, pēc kuriem iedzīvotāji izvēlas ikdienā nepieciešamo preču iegādes veikalu, norādījuši 40,3% iedzīvotāju. Maxima mazumtirdzniecības kompass jaunākais pētījums liecina, ka šādu pircēju skaits ir pieaudzis par 5,2%.
Kā norāda Maxima, pircējiem ir būtiska zema produktu cena, taču tādu kritēriju svarīgums, kā daudz akciju vai vislielākās atlaides, samazinās. Tas liecina par to, ka iedzīvotāji arvien vairāk izvērtē zemākās cenas aspektu ne tikai vadoties no akcijas piedāvājumiem, bet arī ņemot vērā pastāvīgo preču cenu līmeni.
Izvēloties ikdienas iepirkumu vietu, vissvarīgāk iedzīvotājiem ir tas, cik tuvu veikals ir mājām vai darbam – tā norādījuši 59,1% iedzīvotāju, kā arī izteikti svarīgs ir veikalu sortimenta piedāvājums (43,3%) un tas, vai veikals ir pa ceļam uz vai no darba vai mācību iestādes (42%). Tāpat iedzīvotājiem veikala izvēlē svarīgi tādi rādītāji kā regulāri zemākā produkta cena (40,3%), preču kvalitāte (32,5%), tas, ka veikals ir ērti sasniedzams – tuvumā atrodamas sabiedriskā transporta pieturas, pieejama plaša autostāvvieta (32,2%),tur pieejamas vislielākās atlaides (29,7%) un veikalā ir ērta iepirkšanās, plašas ejas, preču nodaļas izvietotas ērti, skaidri un saprotami (25,3%), laipna apkalpošana (18,4%) un patīkama atmosfēra (14,4%).
Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: LETA