Katastrofālā situācija, kas pašlaik ir izveidojusies uz Latvijas ceļiem, ir sekas politikai, kas kopš 2004.gada, kad tika likvidēts Autoceļu fonds, ir īstenota transporta nozarē. Nauda, kuru nodokļos un nodevās samaksāja ceļu lietotāji, ir izlietota nezināmām vajadzībām, bet ne ceļu remontiem, savu attieksmi pauž Latvijas Ceļu būvētājs.
Biedrībā uzsver, ka rezultātā uz brūkošajiem grants ceļiem 169 vietās, 1 300 kilometros ir noteikti kustības ierobežojumi, kas no saimnieciskās darbības izslēdz virkni pašvaldību, uzņēmēju un lauku rajonu iedzīvotāju.
“Ja ceļu remontiem netiks nodrošināts pietiekams finansējums, tad nozari gaida tikpat smaga piezemēšanās, kādu jau piedzīvoja veselības aprūpe. Diemžēl valdība un atbildīgās ministrijas runā par reformām un nepieciešamā finansējuma nodrošināšanu atkušņu laikā, taču apklust reizē ar sausāka laika iestāšanos un katra jauna valsts budžeta veidošanu,” norāda biedrība.
Vienlaikus atgādināts, ka līdz 2017.gada 1.septembrim valdībai bija jāizpilda Saeimas uzdevums un jāpieņem lēmums par ceļu finansēšanas modeli, taču tas joprojām nav izdarīts, tādā veidā demonstrējot izpratnes trūkumu par ceļu lietotāju vajadzībām.
Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: LETA