Ventspils ostai jāpiesaista kravas, kuru pārvadāšanā tik izšķirīgs nav mērojamais attālums, aģentūrai LETA sacīja Latvijas Ostu asociācijas izpilddirektors Kārlis Leiškalns.
Viņš norādīja, ka Latvijas lielākās ostas viena otru vairāk papildina, nekā konkurē, tomēr Ventspils ostu un Rīgas ostu šķir teju 200 kilometru, kas ietekmē Ventspils ostas konkurētspēju.
Pēc Leiškalna teiktā, Ventspils ostai jāmeklē jaunas kravas, kuru pārvadāšanā nebūtu tik izšķirīgs mērojamais attālums.
Jau ziņots, ka Ventspils brīvostā strādājošie termināļi šogad astoņos mēnešos pārkrāva 12,848 miljonus tonnu kravu, kas ir par 21,6% mazāk nekā attiecīgajā laikā pērn.
Ventspils ostas komersanti vairākkārt vērsuši uzmanību uz viņu ieskatā konkurētnespējīgajiem dzelzceļa tarifiem, kas esot viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ sarūk kravu apgrozījums Liepājas un Ventspils ostā. Tarifus par Latvijas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu aprēķina par kilometriem, tāpēc austrumu kravu pārvadājumi uz Ventspils un Liepājas ostu ir dārgāki nekā uz Rīgas ostu.