Par kravu pārvadājumu apmēru pa dzelzceļu maijā vēl pāragri runāt, aģentūrai LETA sacīja AS Latvijas dzelzceļš prezidents Edvīns Bērziņš, lūgts komentēt Ventspils brīvostas valdes priekšsēdētāja Aivara Lemberga pausto, ka, reaģējot uz Latvijas paziņojumu par neiesaistīšanos gāzesvada Nord Stream 2 būvniecībā, maijā par 40% samazināts pa dzelzceļu no Krievijas plānoto pārvadājumu apmērs.

“Kravu pārvadājumiem dzelzceļa nozarē raksturīgs cikliskums – ierasti ziemas mēnešos kravu pārvadājumu apmērs ir lielāks pa Latvijas tranzītkoridoru pārvadāto kravu veidu dēļ, jo ogles un naftas produkti ir energoresursi, pēc kuriem lielāks pieprasījums ir aukstajā gadalaikā. Turklāt ziemā aizsalst virkne ziemeļu ostu, tajā skaitā Krievijas ostas Ustjlugā un Primorskā, tādēļ Latvijas neaizsalstošajās ostās un līdz ar to arī dzelzceļā kravu apgrozījums tradicionāli palielinās,” klāstīja Bērziņš,

Pēc viņa teiktā, neraugoties uz ziemas beigām, pašlaik kravu pārvadājumu apmērs ir stabils. Šogad četros mēnešos pārvadāto kravu apmērs pieaudzis par 5,8%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn.

“Savukārt pārvadājumu apmēru maijā vērtēt vēl ir pāragri gan mēneša sākumā Latvijā un kaimiņvalstīs bijušo ilgstošo brīvdienu dēļ, gan tādēļ, ka turpina ienākt jauni pārvadājumu pieprasījumi. Tiesa, ir sarežģījumi un aizķeršanās ar pārvadājumu plānu saskaņošanu, pie kā nepārtraukti strādājam ar partneriem. Taču par pārvadājumu rezultātiem varēsim runāt pavasara beigās vai vasaras sākumā,” teica Bērziņš.

Satiksmes ministra Ulda Auguļa rīcībā nav informācijas, ka kravu apmērs kristos saistībā ar Latvijas pozīciju Nord Stream 2 jautājumā, aģentūrai LETA apliecināja ministra padomniece Liena Užule. Viņa uzsvēra, ka LDz aktīvi turpina darbu sadarbībā ar partneriem – kravu pārvadājumu apmērs Latvijā ir stabils.

Kā ziņots, ka Lembergs paudis, ka, reaģējot uz Latvijas paziņojumu par neiesaistīšanos gāzesvada Nord Stream 2 būvniecībā, maijā par 40% samazināts pa dzelzceļu no Krievijas pārvadāto kravu apmērs.

Autors: LETA / Foto: Ieva Lūka/LETA