Vitol Netherlands B.V. mērķis ir pārtraukt AS Latvijas kuģniecība akciju kotāciju biržā pēc akciju atpirkšanas noslēgšanas, intervijā aģentūrai LETA pauda Latvijas kuģniecības valdes priekšsēdētājs Roberts Kirkups.
Patlaban notiek Latvijas kuģniecības obligātais akciju atpirkšanas piedāvājums, un Kirkups pieļāva, ka ne visi mazākuma akcionāri nolems akcijas pārdot.
“Es pieļauju, ka būs akcionāri, kuri izlems savas akcijas nepārdot. Noteikti ir mazie akcionāri, kuri nav sapratuši atpirkšanas piedāvājuma būtību, nezina, kā akcijas pārdot, vai pat ir aizmirsuši, ka viņiem pieder Latvijas kuģniecības akcijas, ko mēs jau redzējām arī Ventspils naftas akciju atpirkšanas piedāvājuma laikā. Tomēr mēs pieļaujam, ka vairums mazo akcionāru savas akcijas grib pārdot,” klāstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs.
Viņš pastāstīja, ka būtiskas izmaiņas Latvijas kuģniecības darbībā pēc akciju atpirkšanas noslēgšanās nav gaidāmas. “Latvijas kuģniecība pilnīgi noteikti arī turpmāk būs kuģošanas uzņēmums. Tas nemainīsies. Tāpat mēs ceram, ka mūsu uzņēmums LSC Shipmanagement spēs piesaistīt arvien vairāk citu īpašnieku kuģu tehniskajā pārvaldījumā. Arī Vitol grupa ir izrādījusi gatavību nodot vairāk kuģu mūsu pārvaldē, ja tā būs Latvijas kuģniecības līdzīpašnieks. Tas mums ļauj prognozēt, ka šī uzņēmuma darbības apmēri augs uzņēmums spēs piesaistīt vairāk darbinieku un jūrnieku. (..) Pirms divarpus gadiem mums bija 16 Latvijas kuģniecības kuģi. Šodien mēs pārvaldām jau 26 kuģus. Mēs ceram, ka šis skaitlis augs līdz 30, iespējams, 34 kuģiem,” skaidroja Kirkups.
Tāpat, pēc viņa teiktā, Vitol mērķis nav pārdot Latvijas kuģniecību pēc akciju atpirkšanas. “Cik es zinu, tāds nav Vitol nodoms. Turklāt LSC Shipmamagement ir patstāvīgs bizness ar augsti kvalificētu komandu un labu reputāciju jūrnieku vidū. Tādēļ, lai kas arī notiktu uzņēmuma korporatīvajā pusē, kuģu pārvaldības biznesam mēs redzam tikai un vienīgi pozitīvu nākotni,” pauda kompānijas valdes priekšsēdētājs.
Vienlaikus viņš apliecināja, ka Latvijas kuģniecība pametīs biržu Nasdaq Riga pēc akciju atpirkuma piedāvājuma beigām. “Tas, ko esmu dzirdējis no Vitol Netherlands B.V., ir, ka viņi vēlas Latvijas kuģniecības aiziešanu no biržas, vienalga, vai kļūs vai nekļūs par vienīgo Latvijas kuģniecības akcionāru. Vienīgā atšķirība, ja Vitol Netherlands B.V. nekļūs par vienīgo Latvijas kuģniecības akcionāru, ir tikai tajā, ka tad mazākuma akcionāri, kuri izlems saglabāt savas akcijas, būs līdzīpašnieki privātā uzņēmumā,” skaidroja Kirkups.
Pēc viņa teiktā, akciju izslēgšana no biržas ir diezgan ilgs process, tāpēc tas varētu notikt novembrī vai decembrī.
Latvijas kuģniecība veic kravu pārvadājumus visās pasaules jūrās un okeānos, apmāca un komplektē starptautiskajām konvencijām atbilstošas apkalpes, kā arī piedāvā kuģu tehnisko menedžmentu saviem un citu kuģniecību kuģiem. Latvijas kuģniecības akcijas tiek kotētas Nasdaq Riga oficiālajā sarakstā.
Autors: LETA / Foto: LETA