Ieskatoties VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) publicētajos gada pārskatos, pārsteidzošā kārtā atklājas pozīcijas, kur pamatdarbībā sarūkošais koncerns tomēr ir ļoti strauji audzis un naudu nav žēlojis, la.lv raksta Ilmārs Randers.

Konkrēti: valdes un padomju locekļu atlīdzība. Ieskatoties oficiāli auditētajās finanšu atskaitēs, redzams, ka pieaugums 2020.gadā pret 2018.gadu izdevumi šajās pozīcijās koncerna ietvaros pieauguši no 774 000 līdz 1 374 000 eiro.

Kā norāda la.lv autors, ja uz šiem pašiem faktiem paskatās no ekonomiskās aktivitātes puses, tad pārvaldes izmaksu atdeve nevis kļuvusi efektīvāka, bet tikai par apmēram 2,5 reizēm dārgāka, kamēr pašā koncernā peļņas vietā parādījušies ievērojami zaudējumi.

Kopā ar valstij piederošo airBaltic arī LDz jau vairākus gadus ir rindā pie valsts kases. Priekšā pārējiem, un izskatās, ka nevienu tas neuztrauc.

Vairāk lasiet šeit.

 

5.01.2022. / Autors: BNN / Foto: Ventspilnieks.lv arhīvs