Bēthovena Septītā simfonija japāņu diriģenta Hirokami interpretācijā Jūras vārtos

1185

Nākamceturtdien, 12.aprīlī, teātra namā Jūras vārti izskanēs īpašs klasiskās mūzikas koncerts, kurā būs dzirdami vairāki spilgti skaņdarbi, bet no tiem kulminācija būs Ludviga van Bēthovena Septītā simfonija. Koncerta diriģents – viesis no Japānas Juniči Hirokami, kurš pirms pusotra gada pārsteidza Latvijas klausītājus ar dziļiem un aizkustinošiem Šūberta un Bēthovena mūzikas lasījumiem, pavēstīja Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra pārstāve Dagnija Dižbite-Svarinska.

Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris atskaņos arī ungāru komponista Bēlas Bartoka etniskiem ritmiem caurvīto Deju svītu, viņa tautieša Mikloša Rožas Altkoncertu ar šīgada jubilāres, LNSO altu grupas koncertmeistares Ināras Brīnumas solo, bet nobeigumā – jau pieminētā Bēthovena Septītā simfonija, kas ir hrestomātisks šedevrs ar rituālu lēno daļu un gaismas šaltīm piesātinātu finālu.

Juniči Hirokami (1958) slavens ar savu izteikti plastisko, pat dejisko diriģēšanas veidu. Kādā 1993. gada intervijā tobrīd vēl tikai 35 gadus vecais diriģents teicis, ka jau no paša mūzikas mācīšanās sākuma gribējis būt diriģents: “Man tiešām patīk kustināt rokas; jutu, ka man ir dabas dots talants izteikties ar ķermeni. Protams, pēc tam nāk partitūru mācīšanās un mūzikas struktūru pētīšana, bet pirms tam – ja jūs, klausoties mūziku, jūtat, ka varat noteiktā veidā kustināt ķermeni, šīs mūzikas vadīti, tas norāda, ka jums ir tik ļoti vajadzīgais dabiskais diriģēšanas talants.” Patlaban Juniči Hirokami ir galvenais diriģents Kioto simfoniskajā orķestrī.

Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: Publicitātes foto