Vairāk kā puse jeb 68% Latvijas patērētāju ir informēti par savām tiesībām, iepērkoties internetā, kas paredz, ka atgriezt preci pārdevējam, neminot iemeslu, iespējams 14 dienu laikā pēc pirkuma veikšanas. Vienlaikus 67% aptaujāto atzīst, ka informācijas iegūšana par patērētāju tiesībām sagādā pūles un tā nav pietiekami pārskatāma, secināts viena no lielākā interneta veikala 220.lv veiktajā aptaujā.
Lai arī pēdējos gados nozare strauji attīstās un patērētāju informētību par savām tiesībām vērtējam kā labu, mūsu novērojumi liecina, ka sabiedrībā joprojām pastāv vairāki stereotipi par iepirkšanos internetā, kam ļoti bieži par pamatu ir informācijas trūkums un neziņa, ko darīt problēmsituācijās. Nozares mājas darbs ir kliedēt šo informācijas trūkumu, uzsverot, ka šodien patērētājs internetā ir pat vairāk aizsargāts, kā iepērkoties tradicionālajos veikalos. Iespēja 14 dienu laikā atgriezt preci bez paskaidrojumiem ir viena no priekšrocībām, kas klientam dod liekāku brīvību, skaidro uzņēmuma mārketinga pārstāve Kristīne Kalēja.
Aptaujas rezultāti iezīmē arī pozitīvu tendenci – samazinās to gadījumu skaits, kad pircējam ir bijis jāizmanto savas Patērētāju tiesību aizsardzības likumā paredzētās tiesības. Gandrīz 78% atzinuši, ka nav saskārušies ar situāciju, kad internetā iegādāta prece būtu jāatgriež vai jāsamaina. Ja tomēr tā ir noticis, tad kā galvenie iemesli tiek minēti: prece izrādījusies ar defektu (38%), nav atbildis preces izmērs (35%) vai preces apraksts nav izrādījies atbilstošs īstenībai (29%).
Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: PIxabay